از میان سایت‌های خبری

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۹

دیدار روحانی و پوتین در آستاراخان روسیه

رییس‌جمهوری برای تعیین نظام حقوقی دریای خزر به آستاراخان روسیه می‌رود. به گزارش خبرگزاری‌ها، حسن روحانی برای شرکت در اجلاس کشورهای حاشیه خزر هفتم مهر به شهر آستاراخان روسیه سفر خواهد کرد. این اجلاس چهارمین اجلاس کشورهای حاشیه خزر است که برای تدوین نظام حقوقی این کشور صورت می‌گیرد. نخستین اجلاس سران خزر در سال 2002 در عشق‌آباد (پایتخت ترکمنستان)، دومین اجلاس سران خزر در تهران (16 اکتبر 2007) و سومین اجلاس سران خزر در سال 2010 در باکو (پایتخت جمهوری آذربایجان) تشکیل شد و حالا آستراخان خود را برای میزبانی روسای جمهور پنج کشور ساحلی آماده می‌کند.


ضرغامی: برنامه‌ای برای بعد از صداوسیما ندارم

رجانیوز:رییس سازمان صداوسیما گفت: کار در حوزه صداوسیما به‌قدری مهم و حساس است که تا لحظه آخر باید متوجه آن بود و هنوز برای بعد از حضور در صداوسیما برنامه‌ریزی نکرده‌ام. «عزت‌الله ضرغامی» درباره سمت و مسوولیت بعدی خود پس از اتمام دوره ریاستش بر سازمان صداوسیما گفت: «واقعیت این است که من به هیچ چیز فکر نمی‌کنم و برنامه‌ریزی ندارم تا روز آخر. معتقدم جایگاهی که رسانه ملی دارد و تاثیرگذاری که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی دارند، با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و به همین دلیل همه دنبال آن هستند و می‌خواهند بدانند که چه کسی می‌آید و چه کسی می‌رود و از چهار سال قبل برای این سمت گمانه‌زنی می‌کنند.»


افزایش حاشیه‌های پرونده بابک زنجانی

خانه ملت:عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه حاشیه‌های پرونده زنجانی بسیار زیاد شده و ادعاهایی از قبیل پرداخت بدهی‌های وی از خارج از کشور نیز تلاش برای به حاشیه بردن این پرونده است. به‌گزارش خانه ملت امیرعباس سلطانی گفت: ۹۰درصد اموال زنجانی در سایر کشور‌ها به‌ویژه در ترکیه و تاجیکستان است چراکه وی اموال زیادی را به ترکیه منتقل کرده است.


آخرین وضعیت پرونده مهدی و فاطمه هاشمی

فرارو: وکیل خانواده هاشمی آخرین وضعیت پرونده مهدی و فاطمه هاشمی را تشریح کرد. محمود علیزاده‌طباطبایی، درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: تاریخ یازدهمین جلسه دادگاه هنوز به ما اعلام نشده و ما منتظر اعلام دادگاه هستیم. وی درخصوص روند رسیدگی به پرونده نیز گفت: جلسات محاکمه به‌صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و ما نمی‌توانیم درباره جزییات آن اطلاع‌رسانی کنیم. پرونده در مرحله دفاعیات است و هنوز نمی‌توان زمان مشخصی برای پایان دادگاه اعلام کرد. محمود علیزاده‌طباطبایی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده فاطمه هاشمی نیز گفت: دادگاه تجدیدنظر هفته گذشته برگزار شد و هنوز نتیجه دادگاه به ما اعلام نشده است. وی افزود: قاعدتا در این هفته رای دادگاه باید صادر شود.


امیرعبداللهیان: ایران حامی عراق و سوریه است

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه به حمایت‌های خود از عراق و سوریه ادامه می‌دهیم، گفت: «ایران، نخستین کشوری است که در مبارزه با تروریسم به کمک عراق شتافت.» وی اظهار داشت: ما به حمایت‌های قوی خود از عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم اما حضور در نشست نمایشی مبارزه با تروریسم مدنظر ما نیست. ایالات متحده امریکا و برخی کشورهای عربی در روزهای اخیر نشست نمایشی در جده عربستان برای مبارزه با تروریسم و داعش برگزار کردند که هدف از آن کمک به ائتلاف امریکا در مبارزه با داعش عنوان شد اما بسیاری در نیات این نشست و اهداف واشنگتن تردید دارند.


برنامه 3 شخصیت سیاسی

برای وفاق در انتخابات مجلس

عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان گفت: آقایان خاتمی، هاشمی و عارف بنا دارند با به‌کارگیری تجربه موفقیت‌آمیز ریاست‌جمهوری سال 92 با حداکثر وفاق، وحدت و همگرایی همه‌جانبه به‌صورت حزبی، جبهه‌یی و دور از هرگونه تفرقه به وظیفه خویش به‌گونه‌یی عمل کنند که شاهد خلق حماسه سیاسی دیگری باشیم. سیدحسن رسولی در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد انتخاب سال آینده مجلس و شرایط و چگونگی لیست‌های انتخاباتی جریان اصلاحات گفت: موضوع کاندیداگزینی جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس مستلزم رصد هوشمندانه در همه مراحل است و باید توجه کرد مساله نهایی کردن لیست کاندیداها در حوزه‌های انتخاباتی مجلس، پس از رسیدگی به صلاحیت‌های قانونی داوطلبان در سراسر کشور انجام می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر