ایران درخواست همکاری با امریکا را رد کرد

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۸

یک منبع خبری رسمی در ایران که نخواست نامش فاش شود گفت که ایران درخواست امریکا برای همکاری در مبارزه با داعش را رد کرده است.

شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع رسمی و مسوول در ایران اعلام کرد، تمام رهبران سیاسی عراق معتقدند که ایران تنها طرفی است که این کشور را در مقابله با تروریسم کمک می‌کند. به گفته این منبع که المیادین به هویت دقیق آن اشاره‌یی نکرد، واشنگتن تلاش‌های فراوانی به کار گرفت تا تهران را مجاب و قانع کند که به همراهی امریکا با داعش بجنگد.

به گزارش تسنیم، این منبع افزود: واشنگتن تماس‌هایی با تعدادی از سفرا و مسوولان ایرانی برقرار کرد و همکاری ایران را برای مبارزه با داعش خواستار شد. به گفته این منبع، مخالفت ایران با درخواست واشنگتن باعث شد تا این کشور اعلام کند که شرایط برای دعوت از ایران برای پیوستن به ائتلاف مبارزه با داعش مناسب نیست. کمک‌ها و مشورت‌های ایران باعث شد تا واقعیت سیاسی عراق نسبت به آغاز بحران تغییر پیدا کند. این شبکه عرب زبان در ادامه این خبر به نقل از این منبع افزود: بی‌اعتمادی ایران به ادعاهای واشنگتن، سابقه‌یی قدیمی دارد چرا که این کشور با معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم عمل می‌کند. به‌گفته این منبع، نمی‌توان از سیل کمک‌های نظامی واشنگتن و همپیمانانش به تروریسم و تندروی در سوریه چشم‌پوشی کرد. بر اساس این گزارش، ایران هرگز نخواهد پذیرفت که به اقدامات نمایشی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد، بپیوندد. تهران اعتقاد دارد که تروریسم بسیار خطرناک بوده و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند. ایران جدیت خود را در مبارزه با تروریسم نشان داده و استفاده از هرگونه خشونت برای رسیدن به اهداف مشخصی را رد می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر