انتشار لیست کاربران ایرانی هک شده گوگل

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۲۰

این واقعیت که فناوری با همه مزایا و مواهبش، گاهی اوقات حریم شخصی افراد را نقض می‌کند، پس از افشای رمز میلیون‌ها کاربر «گوگل» بیشتر از هر زمان دیگری عینیت پیدا کرده است. افشای رمز پنج‌میلیون کاربر جی‌میل که نام کاربران ایرانی هم در آن دیده می‌شود، «گاف» عجیب گوگل است که کاربران میلیونی‌اش را حسابی نگران کرده است. میلیون‌ها کاربر این سامانه از خود سوال می‌پرسند که برای مقابله با این «طاعون مجازی» چه باید کرد؟

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ پس از انتشار عکس بازیگران معروف (آی کود) برخی کاربران به امنیت سرویس‌های گوگل دل خوش کرده بودند که این دلگرمی هم دیری نپایید و با خبر شدیم که رمز جی‌میل پنج‌میلیون کاربر چند ساعتی است که در فضای مجازی مورد دزدی هکر‌های آنلاین قرار گرفته است. هکرهای روسی؛ لیستی بلند بالا شامل پنج‌میلیون آدرس جی‌میل به همراه رمز ورود به آنها را منتشر کرده‌اند.

این لیست شامل رمزهایی است که در ورود به اکانت‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. به‌گفته هکرها، آنان به‌دنبال دستیابی به رمزهای بیشتری برای ورود هستند.

گوگل در جواب به کاربران گفته است: امنیت کاربران برای ما در اولویت است و با هرگونه نفوذ مقابله خواهیم کرد. این کمپانی همچنین درباره لیست پسورد‌های منتشره گفته است که این لیست قدیمی بوده ولی کاربران برای اطمینان بهتر است رمز خود را تغییر دهند. در میان لیست منتشر شده؛ آدرس جی‌میل کاربران ایرانی نیز به چشم خورده است. لازم است بدانید باتوجه به محبوبیت اندروید در ایران و اینکه اکثر کابران جی‌میل خود را در حین کار باز نگه می‌دارند، خطر سرقت اطلاعات کاربران ایرانی بسیار بالا رفته و به همین دلیل هرچه زودتر کاربران باید اقدام به تغییر رمز جی‌میل خود کنند، این هشدار درباره کسانی که مدت‌هاست رمز خود را تغییر نداده‌اند بسیار جدی‌تر است.

گفته شده است وب سایت (مشخصی) برای تایید یا عدم تایید هک شدن جی‌میل شما کاربری دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر