حمید سوریان اسطوره شد

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۱۵

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 4 مدال رنگارنگ و کسب 42 امتیاز برای نخستین بار عنوان قهرمان رقابتهای جهانی را از آن خود کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران عصر دیروز (یکشنبه) پس از سه روز پیکار در رقابتهای جهانی 2014 ازبکستان موفق شد با کسب یک مدال طلای حمید سوریان در وزن

59 کیلوگرم، یک مدال نقره امید نوروزی در 66 کیلوگرم و دو مدال برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی در اوزان 71 و 98 کیلوگرم برای نخستین بار قهرمان رقابتهای جهانی شود.

قهرمانی تاریخی تیم ایران در حالی مسجل شد که افشین بیابانگرد توانست مدال برنز وزن 71 کیلوگرم را از آن خود کند و پیش از دیدار قاسم رضایی، این موفقیت بزرگ را از آن کشورمان کند.

حمید سوریان نیز با کسب هفتمین مدال طلای کشتی فرنگی جهان، اسطوره ورزشی و پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران شدو با پرچم ایران دور افتخار زد.

او با کسب این مدال، علاوه بر اینکه موفق شد رکورد عبدالله موحد را بشکند، موجب شد تا تیم ملی فرنگی ایران هم برای نخستین بار در تاریخ قهرمان جهان شود.

سوریان در فینال وزن 59 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل مینگیان سمنوف دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به‌روی تشک رفت و در پایان موفق شد در یک کشتی سخت و نفس‌گیر حریف خود را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و برای ششمین بار قهرمان جهان شود.

این ورزشکار با اخلاق کشورمان که تنها طلای کشتی ایران در مسابقات جهانی ازبکستان را از آن خود کرده است پیش از رسیدن به فینال حریفان خود از کشورهای رومانی، مصر، کوبا، آذربایجان و ازبکستان را شکست داد. سوریان پیش از این 5 مرتبه در مسابقات جهانی در سال‌های 2005، 2006، 2007، 2009 و 2010 و یک بار در المپیک لندن سال 2012 موفق به کسب مدال طلا شده بود و برای هفتمین بار موفق شد. ضمن کسب مدال طلای مسابقات جهانی، رکورد

6 طلای جهان و المپیک عبدالله موحد اسطوره کشتی ایران را بشکند. از لحاظ مرغوبیت مدال، بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران شود.

از لحاظ تعداد مدال نیز در حال حاضر سوریان و غلامرضا تختی تنها کشتی‌گیران تاریخ ایران هستند که هفت مدال جهان و المپیک دارند. سوریان هفت‌طلا (6 طلای جهان و یک طلای المپیک) دارد و تختی یک طلا و دو نقره المپیک به همراه دو طلا و نقره جهان را در ویترین افتخاراتش جاودانه کرده است. حالا سوریان در بین کشتی گیران برتر دنیا نیز، جایگاه ویژه‌یی دارد و بعد از الکساندر کارلین با 12مدال طلا از روسیه، والری رزانتسف با 7 مدال طلا از شوروی، میاین لوپز با 6 مدال طلا از کوبا در رده چهارم دنیا را به خود اختصاص دهد. رتبه‌یی که تا پیش از این خوشبین‌ترین هوادار کشتی نیز آن را پیش‌بینی نمی‌کرد چراکه تا سال‌های نه چندان دور، کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی درخشش چندانی نداشت.

حالا بعد از بازی خوب والیبالیست‌های کشورمان در مقابل لهستانی‌ها، حمید سوریان و تیم کشتی فرنگی، نام ایران را در دنیا پرآوازه کردند. رشته‌هایی که در آن مانند فوتبال خبری از دستمزدهای نجومی نیست و عشق به میهن حرف اول و آخر آنهاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر