پرداخت تسهیلات ویژه به صنعت کردستان

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۸


قدردانی نمایندگان کردستان از بانک صنعت ومعدن افخمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در نشستی با حضور صنعتگران استان کردستان از ایجاد شرایط ویژه پرداخت تسهیلات به‌صنعتگران این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، افخمی که روز چهارشنبه، 19شهریور جاری درکردستان حضور داشت در جمع تولید‌کنندگان وکارآفرینان استان افـزود: ارایه تسهیلات و تثبـیت وضعیـت اشـتغال در استان نیازمند هـمراهـی و تعامل فعال صنعتگران استان با بانک صنعت و معدن است.

وی گفت: اقتدار صنعتی و ثبات اقتصادی درگرو توجه بیشتر به‌تولید بوده و اشتغال پایدار بر مبنای تولید و نگاه تولید محور شکل می‌گیرد. مدیرعامل صنعت و معدن ضمن اشاره به اینکه آنچه موجب ماندگاری نقش مدیران در عرصه اشتغالزایی می‌شود به کارگیری عوامل موثر در روند تولید است.

وی نقش استانداری، نمایندگان مجلس و صنعتگران را در کنار بانک صنعت و معدن مهم دانست و تصریح کرد: کردستان در طول هشت سال دفاع مقدس دین خود را به‌کشور ادا کرده است و از این رو ما باید امروز بیش از هر زمان دیگر نسبت به این استان احساس مسوولیت کنیم. افخمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از آنجا که اشتغال و امنیت با یکدیگر ارتباط بسیار نزدیکی داشته و با ایجاد اشتغال پایدار امنیت فراگیر نیز به‌وجود خواهد آمد بانک صنعت و معدن به‌عنوان یک بانک تخصصی - توسعه‌یی بخش صنعت، خود را در مورد ایجاد اشتغال پایدار در این استان مسوول می‌داند. وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در صورت ارایه طرح امکان‌سنجی بانک آمادگی دارد تا نسبت به‌توسعه، تکمیل و راه‌اندازی واحد پتروشیمی اقدام کند. مدیرعامل بانک صنعت و معدن در انتها گفت: این بانک آماده است تا ارز مورد نیاز طرح‌های ایجادی و توسعه‌یی استان را تامین کند و این امر نیز مشروط به ارایه گزارش‌های امکان سنجی است.درپی سفر مهندس افخمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به‌کردستان و برگزاری نشست صمیمانه‌یی با حضور صنعتگران این استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه‌های مدیرعامل بانک صنعت ومعدن از توجه ویژه وی به‌صنعت این استان قدردانی کردند.بـیاتـیان عـضو هیات رییسه کـمیـسیون صنایـع و مـعادن مـجلس شورای اسلامی و نـماینده بـیجار با بـیان اینکه بانک صنعت و معدن به‌عنوان یک بانک توسعه‌یی می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت صنعت کردستان ایفا کند افزود: نگاه مهندس افخمی به بخش صنعت کردستان ویژه و کارشناسی و درخور تحسین است. وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همیاری استاندار، نمایندگان استان، صنعتگران و بانک صنعت ومعدن زمینه شکوفایی اقتصادی کردستان مهیا شود. بیاتیان مغفول ماندن ظرفیت‌های بالای کردستان در سال‌های اخیر را موجب بازماندن این استان از سیر توسعه صنعتی کشور دانسته و گفت: حضور مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این استان و اشراف وی نسبت به‌صنعت کردستان بشارت‌دهنده رفع محرومیت، ایجاد اشتغال و ارتقا سطح برخورداری مردم این منطقه از میهن اسلامی ما است. بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به موقعیت راهبردی استان کردستان در جغرافیای سیاسی کشور، سرمایه‌گذاری، اشتغال و رشد اقتصادی این استان را تضمین‌کننده امنیت منطقه کردستان برشمرد. بیگلری تصریح کرد: حضور بانک صنعت و معدن به‌عنوان بانک تخصصی بخش صنعت ومعدن در کردستان می‌تواند در توسعه این استان تاثیرگذار باشد. نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان کردستان را موجب دلگرمی مردم این منطقه توصیف کرد. سالارمرادی نماینده سنندج نیز نشست مدیرعامل بانک صنعت و معدن با صنعتگران استان را نشان‌دهنده توجه ویژه این بانک به‌وضعیت صنعت در کردستان دانسته و آن را به‌عنوان پیامی دلگرم‌کننده برای صنعتگران این منطقه توصیف کرد.

وی با ابراز تاسف از ضعف ارتباط بانک‌ها با صنعتگران در استان ابراز امیدواری کرد که بانک صنعت ومعدن با پیشگامی در نزدیک شدن به تولید‌کنندگان استان کردستان بتواند موجب تقویت این ارتباط دو سویه شود. مرادی در انتهای سخنان خود تاکید کرد که تعامل میان بانک صنعت و معدن، مسوولان استان، خانه صنعت و اتاق بازرگانی استان باید موجب حمایت از صنعتگران واقعی شده و از هدر رفتن تسهیلات جلوگیری کند.


برگزاری نمایشگاه بانک و بیمه در کیش

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش از برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و بازار سرمایه و ششمین نمایشگاه تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور به‌صورت همزمان از تاریخ 29 مهر تا دو آبان ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش خبرداد.

بهبود بهی زادی در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها معرفی توانمندی‌ها، فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین فعالان بازار سرمایه، بورس و بانک در بخش‌های گوناگون از جمله در زمینه ارکان بازار سرمایه، بانک‌ها، بیمه‌ها، موسسات تامین مالی، شرکت‌های فعال در حوزه بازار سرمایه، شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار، کارگزارها، نهادهای سرمایه‌گذاری، ستادهای سرمایه‌گذاری استان‌ها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نیز مجریان و دست‌اندرکاران طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور در بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های بازار، سرمایه، نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری، مسکن و عمران و شهرسازی است که در سطح ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر