اِما تامپسون رفتار بریتانیا را نژادپرستانه خواند

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۷۳

اما تامپسون، ستاره بریتانیایی برنده جایزه اسکار می‌گوید پاسخ بریتانیا به بحران مهاجرت «شرم‌آور» است.

ستاره بریتانیایی که جایگاه محکمی در هالیوود هم دارد، می‌گوید پاسخ بریتانیا به بحران مهاجرت «واقعا شرم‌آور» است و جای زیادی برای قبول کردن هزاران مهاجر وجود دارد. این نظرات تامپسون درحالی بیان شد که دولت بریتانیا تحت فشار زیادی برای پناه دادن بیشتر به خانواده‌های سوری است. دیوید کامرون که می‌خواست خشم عمومی رو به رشد را کاهش دهد، قول داد که به مسوولیت‌های اخلاقی‌‌شان عمل کنند.

او گفت: بریتانیا مثل همیشه به قبول کردن هزاران نفر ادامه خواهد داد اما این ارقام تحت بازبینی خواهد بود. با این حال اما تامپسون می‌گوید جواب دولت به این بحران «به اندازه کافی خوب نیست». او که با امیلی ماتیلیس مجری اخبار شبانه بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، اضافه کرد: ما باید درهای‌ کشورمان را روی پناهندگان بیشتری باز کنیم. فکر کردن به ۳هزار نفر که شرایط غیرقابل تصوری را تحمل کردند باعث می‌شود من شدیدا احساس شرمساری کنم. ما حتی از سهمیه‌مان هم بالاتر نرفتیم. این واقعا شرم‌آور است. برای همین فکر می‌کنم مساله به نژادپرستی مرتبط باشد. اگر این مردم سفیدپوست و اروپایی بودند و از دیکتاتوری در بوسنی فرار می‌کردند به نظرم احساس ما نسبت به آنها کاملا متفاوت ‌بود.

تامپسون گفت: پناه دادن به کسانی که نیازمند آن هستند «نشان جامعه‌یی متمدن و انسانی است» و اضافه کرد: امیدوار بودم یک مسوول دولتی باشد که به نحوی احساس نجابت و انسانیت داشته باشد که بایستد و بگوید ما باید به این مردم کمک کنیم. آنها فقط به خاطر اینکه می‌خواهند راحت باشند اینجا نمی‌آیند، آنها رنج‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند. ۳هزار نفر از آنها در کاله هستند. ما کلی جا برایشان داریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر