وال‌استریت در منطقه قرمز

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۶۴

گروه جهان

وال‌استریت با وجود دریافت اخبار خوبی از وضعیت بازار کار در امریکا، در روز جمعه بیش از یک‌درصد تنزل یافت. در واقع گزارش اشتغال در امریکا چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در این کشور را در هاله‌یی از ابهام قرار داد.

به گزارش رویترز، اداره کار امریکا روز جمعه گزارش خود از وضعیت بیکاری و اشتغال منتشر کرد. براساس این گزارش، اقتصاد امریکا در ماه آگوست توانسته 173000 شغل بیش از مشاغل ایجاد شده در ماه جولای ایجاد کند. اقتصاد امریکا در ماه آگوست 220000 شغل ایجاد کرده است.

اما درحالی که این گزارش، چشم‌انداز روشن و مثبتی را از اقتصاد امریکا ارائه می‌داد، فعالان وال‌استریت، این گزارش را نشانه‌یی جدی از آغاز سیاست افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی امریکا دیدند. کارشناسان بازار می‌گویند که بازارها گیج شده است. گزارش اشتغال خوب بود اما نگرانی در مورد چین هنوز سر جای خود باقی است.

نوسانات دراقتصاد چین و نیز کاهش درآمد شرکت‌های امریکایی باعث شد تا بانک مرکزی امریکا افزایش نرخ بهره را به جلسه روزهای 16 یا 17سپتامبر موکول کند. اما درحال حاضر غیر از خانم لاگارد، بسیاری از مقامات اقتصادهای پیشرفته فکر می‌کنند که وقت آن رسیده است که بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را افزایش دهد. با این همه فقط حدود 20درصد از فعالان وال‌استریت فکر می‌کنند که بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش می‌دهد. به این ترتیب میانگین شاخص سهام داوجونز 1.66درصد ضرر کرد و به واحد 16102.38 رسید. استاندارد ‌اندپورز 1.53درصد از دست داد و به واحد 1921.23 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک 1.05 ضرر کرد و به واحد 4683.92 رسید. شاخص‌های سهام در وال‌استریت روز را خیلی بد شروع کرده بودند اما در ادامه روز توانستند ضرر را کمی جبران کند با این همه هر سه شاخص دفاتر خود برای هفته با ضرر بستند و در منطقه قرمز ایستادند. شاخص داوجونز دفاتر خود را برای هفته با 3.2درصد ضرر بست، استاندارد ‌اندپورز، 3.4درصد و نزدک 3درصد در این هفته ضرر کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر