اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۵۹

اعلام آمادگی برای انتشار اوراق رهنی در مسکن

مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه‌وشهرسازی بااشاره به انتشار اوراق رهنی برای پروژه‌های حمل‌ونقل و مسکن گفت: این مدل جدید تامین منابع مالی از طریق مدیریت دارایی‌های دولتی است که بین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه‌وشهرسازی و بانک مسکن اجرا می‌شود. مقداد رحیمیان افزود: نخستین قرارداد، مابین شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن بسته شد، شرکت راه‌آهن هم برای این مدل قرارداد در حوزه حمل‌ونقل اعلام آمادگی کرده است، بنابراین اتفاق مهمی که افتاده برای نخستین‌بار موضوع مدیریت دارایی در کشور در سطح وسیع به جریان افتاده که بهره‌وری سرمایه وزارت را به‌شدت افزایش می‌دهد. مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با مهر، ادامه داد: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و شرکت فرودگاه‌های کشور هم برای این نوع قراداد، اعلام آمادگی کرده‌اند که به‌زودی قراردادهای این شرکت‌ها و بانک مسکن هم منعقد ‌می‌شود. همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که راه برای انتشار اوراق رهنی باز شده و بانک مسکن هم برای انتشار نخستین اوراق رهنی اعلام آمادگی کرده است. وی افزود: در قرارداد شرکت عمران شهر جدید پردیس با بانک مسکن، نوعی تامین مالی ساختار یافته اتفاق افتاده که در قرارداد با شرکت عمران پردیس، حق توسعه و بهره‌برداری از یکسری زمین‌های موقعیت مسکونی، اداری و تجاری در ازای تامین نقدینگی لازم برای احداث روبنا‌ها و زیربناهای لازم در شهر پردیس به میزان حداکثر هزار میلیارد تومان و بهره ۳۰درصد دراختیار بانک مسکن قرار گرفت.

قلع و قمع ساختمان‌ها در ارتفاع بیش از 1800متر

محمدباقر قالیباف شهردار تهران، درباره آخرین وضعیت واگذاری زندان اوین گفت: درمورد کلیات واگذاری زندان اوین با آیت‌الله آملی لاریجانی صحبت کردم اما اجرای این کار و انجام توافقات بعدی زمان می‌برد؛ اما با این حال قوه قضاییه قبول دارد که اوین باید تبدیل به پارک ملی شود تا به گسترش فضای سبز در تهران کمک کند. محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح همزمان 100پروژه شهری در منطقه یک، در واکنش به برخی اخبار درخصوص ساخت‌وساز در ارتفاع بیش از 1800متر یادآور شد: اگر یک مورد ساخت‌وساز بالای 1800سراغ دارید، اعلام کنید زیرا هرگونه تخلف در این حوزه به‌زودی شناسایی و قلع و قمع خواهد شد.

اختلاف مسوولان

در اجرای طرح انضباط شهری

درحالی که معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران تاکید کرد که با اجرای طرح انضباط شهری در منطقه12 به هیچ عنوان تخریبی صورت نمی‌گیرد، فرماندار تهران اظهار کرد که اگر ضرورت داشته باشد، اقدام به تخریب می‌کنیم. علی‌اصغر ناصربخت معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران، بااشاره به نشست مشترک با مسوولان شهرداری گفت: بنا شد براساس همان طرح، نسبت به ساماندهی منطقه هرندی اقدام شود و هماهنگی دستگاه‌ها در این خصوص صورت گیرد. وی در گفت‌وگو با ایلنا، ادامه داد: قرار شده کار براساس برنامه‌ریزی و توافقات قبلی صورت گیرد و این ارتباط به خوبی برقرار شده است. وی با تاکید بر اینکه در این محله به هیچ عنوان تخریبی صورت نمی‌گیرد، گفت: میراث فرهنگی در این منطقه مراقبت‌های لازم را خواهد داشت. در همین رابطه عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: درخصوص اجرای طرح انضباط شهری قرار شده، هماهنگی‌های لازم با معاونت سیاسی فرمانداری انجام شود و شهرداری اگر طرحی بیاورد که به تصویب برسد، ما کمک می‌کنیم تا مشکلات منطقه هرندی حل شود. اگر ضرورت داشته باشد، اقدام به تخریب می‌کنیم اما روش دیگر جایگزین خواهیم کرد زیرا به‌دنبال سازندگی هستیم.

ساماندهی باغ‌های رود دره اوین

شهردار منطقه2 تهران از پیگیری وضعیت رود دره اوین و ساماندهی آن خبر داد. ‌عزیزالله نظری اظهار کرد: درراستای این هدف کاشت رود دره اوین با درختان بزرگ توت به مساحت تقریبی 36400متر مربع انجام گرفته است. به گزارش تسنیم، به گفته شهردار منطقه2 تهران، همچنین عملیات نخاله‌برداری و تسطیح با استفاده از ماشین‌آلات و علف‌زنی، تشتک‌زنی درختان و حذف درختان خشک و آبیاری به‌صورت تانکری در باغات مذکور انجام گرفت. وی حفظ، نگهداری و احیای باغات شمال‌غرب تهران را از رئوس برنامه‌های شهرداری این منطقه اعلام کرد و گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه نیاز خود برای اصلاح و نگهداری باغات خصوصی خود را از طریق شماره تماس 137 اطلاع دهند.

مالیات مسکن لازم‌الاجراست

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی اظهار کرد: مباحث مختلف پیرامون مالیات‌های مستقیم توسط کارشناسان امر ازجمله سازندگان، مهندسان و وزارتخانه انجام شده که نهایتا مجلس با شنیدن همه نظرات، قانون را ابلاغ کرده که لازم‌الاجراست. حامد مظاهریان اظهار کرد: در عین حال برای اجرای قانون مالیات‌ها باید ملاحظاتی را درنظر گرفت که به رونق بازار کمک کند. به‌عنوان مثال در بخش خانه‌های خالی، سازمان مالیاتی اعلام کرده ابزاری برای شناسایی خانه‌های خالی ندارد لذا تا زمان طراحی ابزار، باید کمک کرد که این ابزار بتواند کمک کند و بازدارنده نباشد. وی در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: یکی دیگر از مباحث به مالیات بخش ساخت‌وساز و دریافت مالیات از سازندگان مربوط می‌شود. آنچه مسلم است همه باید مالیات بدهند اما اینکه فرآیند چطور انجام شود که قابل مذاکره نباشد و قیمت‌ها روشن باشد بحثی است که باید با سازمان مالیاتی انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر