حفظ باتری گوشی هنر است

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۸۴

شما هم احساس بد تمام‌شدن شارژ باتری موبایل‌تان را وسط روز و درست زمانی که کلی کار با آن دارید، تجربه کرده‌اید؟ در این صورت شما هم موافق هستید که باید برای پرهیز از دیدن پیغام ناامیدکننده «Low Batery» کاری بکنید. مخصوصا وقتی شنیدن پیام «دستگاه مشترک مورد‌نظر خاموش است» توسط کسی که منتظر تماس تلفنی‌اش هستید، می‌تواند بسیار

پردردسر باشد.

برطرف‌کردن این مشکل راه‌حل‌هایی دارد که بسیار ساده و عملی هستند. فقط کافی‌است، با کمی توجه و رعایت برخی نکات مدت‌زمان شارژ باتری گوشی‌تلفن‌همراه خود را طولانی‌تر کنید.

بلوتوث‌ خاموش

روشن‌ماندن بلوتوث باعث مصرف مقدار زیادی از باتری گوشی می‌شود. بلوتوث یک استاندارد رادیویی است که می‌توان به‌وسیله آن دیتاها و اطلاعات را انتقال داد، اما فعال‌بودن دایمی بلوتوث، باتری زیادی مصرف می‌کند.


صفحه نمایش کم‌نور

برخی گوشی‌ها به‌صورت اتوماتیک نور صفحه نمایش را متناسب با نور محیط تغییر می‌دهند، اما اغلب گوشی‌ها چنین قابلیتی ندارند. معمولا برای دیدن صفحه نمایش و خواندن آن نیاز ندارید نور آن خیلی زیاد باشد، درنتیجه هرچه میزان آن را کمتر کنید، انرژی کمتری از دست می‌دهید. برخی گوشی‌ها گزینه‌یی نیز در اختیارتان قرار می‌دهند که می‌توانید تنظیم کنید صفحه نمایش‌تان تا چه مدت‌زمانی

روشن بماند.

تصاویر متحرک و صدای بلند زنگ ممنوع

محافظ‌های صفحه‌نمایش و عکس‌های پس‌زمینه متحرک ممکن است زیبا و هیجان‌انگیز به نظر برسند، اما باتری زیادی مصرف می‌کنند؛ پس برای مصرف کمتر باتری بهتر است از این عکس‌ها استفاده نکنید. زنگ با صدای بلند و ویبره نیز انرژی زیادی مصرف می‌کنند، درنتیجه بهتر است چند پروفایل با صداهای مختلف زنگ و ویبره بسازید تا زمانی‌که لازم نبود، از پروفایل بدون‌ویبره و زنگ با صدای نه‌چندان بلند استفاده کنید.


کمتر تلفن بزنید

اگر باتری گوشی‌تان در حال تمام‌شدن بود و منتظر تماس خاصی نبودید، می‌توانید حتی گوشی‌تان را خاموش کنید. بازی‌کردن یا گوش دادن به موسیقی توسط گوشی کار هیجان‌انگیز و وقت‌پرکنی است ولی باتری زیادی هم مصرف می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر