مجلس از پیگیری کاهش قیمت خودرو کوتاه نمی‌آید

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۸۰

عضو هیات رییسه مجلس، گفت: اگر خودروسازان منتظرند نمایندگان مجلس از پیگیری‌های خود در زمینه کاهش قیمت خودرو به‌صورت کارشناسی کوتاه ‌آید در اشتباه هستند بنابراین با اعلام شفاف قیمت‌ها از زیان خود جلوگیری کنند.

سیدشریف حسینی درباره وضعیت بازار خودرو گفت: میزان تولید خودرو در ماه‌های گذشته با رشد روبه‌رو بوده اما باید پذیرفت به دلیل قیمت بالای خودرو و متناسب نبودن قیمت‌ها با درآمد بسیاری از خانوارها، این بازار همچنان در رکود به‌سر می‌برد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پذیرفت مشتریان خودرو به دلیل شفاف نشدن قیمت خودرو از سوی خودروسازان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند.

حسینی با بیان اینکه پیگیری‌های مجلس در خصوص قیمت‌گذاری کارشناسی خودرو ادامه خواهد داشت، افزود: شرکت‌های تولیدی خودرو باید قیمت نهایی وکارشناسی شده خودرو را در نخستین فرصت اعلام کنند تا بازار خودرو از وضعیت بلاتکلیفی و رکود خارج شود البته شورای رقابت نیز باید در این زمینه به خودروسازان کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: اگر خودروسازان منتظرند مجلس از پیگیری‌های خود در زمینه کاهش قیمت خودرو به‌صورت کارشناسی کوتاه ‌آید در اشتباه هستند و نباید فراموش کنند که از این وضعیت مبهم در بازار خودرو، خود شرکت‌های خودروساز متضرر می‌شوند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار از قیمت کارخانه کمتر است که این موضوع باعث شده مردم از واسطه‌ها در بازار، خودرو مورد نیاز خود را تامین کنند. به نقل از خانه ملت، وی گفت: باید پذیرفت حساسیت مردم به قیمت خودرو نسبت به کیفیت بیشتر است بنابراین باید قیمت‌ها تعدیل تا بازار از رکود خارج شود نکته دیگر که نباید فراموش شود این است که به دلیل واردات خودروهای چینی با حجم کمتر از 2500سی‌سی از طریق نمایندگی‌های رسمی به کشور، خودروسازان داخلی بازار خود را از دست می‌دهند.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه نتیجه اعطای وام خرید خودرو با بهره بالا بدهکارشدن مردم است، افزود: شورای پول و اعتبار در موضوع افزایش وام خرید خودرو باید از ارایه این وام با بهره بالا جلوگیری کند و تدابیر لازم را برای این موضوع اتخاذ کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر