اعلام جزییات طرح مسکن اجتماعی

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۷۰

مهم‌ترین طرح وزارت مسکن برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف نه صندوق پس‌انداز و نه اوراق حق‌تقدم است. آنچه عباس آخوندی از روز اول وزارتش در دولت روحانی روی آن تاکید کرد مسکن اجتماعی بود. طرحی که مانند هندوانه در بسته بیش از یک سال است که زیر دست کارشناسان و صاحبنظران قرار دارد و موردمطالعه قرار گرفته است. حالا وزارت راه‌وشهرسازی می‌خواهد نتیجه یک سال بررسی و کار کارشناسی را معرفی کند آن هم نه به شکل کامل بلکه قرار است نظام تامین مالی و شرایط چگونگی اجرایش را اعلام کند. این مهم‌ترین وعده آخوندی بود که طی روزهای آینده روشن می‌شود. براساس گفته‌های معاون وزیر راه‌وشهرسازی طرح مسکن اجتماعی در روز 25شهریور ابعاد مشخص‌تری پیدا خواهد کرد، به‌طوری که نظام تامین مالی و شرایط چگونگی اجرای این طرح روشن‌تر خواهد شد. حامد مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسکن اجتماعی اظهار کرد: سیاستی که در دولت یازدهم در وزارت راه‌وشهرسازی داریم آن است که بلافاصله اطلاعاتی که مطرح می‌شود، به اطلاع مردم برسد.

وی افزود: طرح مسکن اجتماعی در روز 25شهریور ابعاد مشخص‌تری پیدا خواهد کرد به‌طوری که نظام تامین مالی و شرایط چگونگی اجرای این طرح در 25شهریور مشخص خواهد شد. معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه خصوصیات کلی این است که گروه و طبقه متوسط را درنظر بگیریم، تصریح کرد: بنابراین باتوجه به اینکه در حال حاضر شرایط بانک‌ها مساعد نیست و بودجه دولت هم تعیین شده، اجرای این طرح در مرحله بعدی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی سیاست پس‌انداز و پرداخت تسهیلات را بیشتر از گذشته پیش خواهیم گرفت.

به گزارش ایسنا، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، طرح‌هایی از قبیل مسکن حمایتی، لیزینگ مسکن و مسکن اجتماعی و... مطرح شد که هیچ کدام از آنها تاکنون نهایی نشده و به مرحله اجرا نرسیده است. مسکن اجتماعی نیز طرحی بود که برای گروهی تعریف شد که در شرایط اضطرار هستند و نمی‌توانند با اتکا به منابع مالی خود صاحب مسکن شوند و باتوجه به اینکه طرح مسکن مهر نتوانست همه اقشار نیازمند خانه را تحت پوشش قرار دهد، این طرح ازسوی دولت یازدهم مطرح شد. به‌طور کلی نحوه کار در مسکن اجتماعی پیچیده‌تر است چراکه آورده اولیه از سوی مردم در این طرح وجود ندارد و باید روی ساز و کار مالی آن کار شود.

آنچه مسوولان درنظر دارند این است که مسکن اجتماعی برای گروهی ساخته شود که در مسکن مهر هم نتوانستند آورده لازم را بیاورند پس این وظیفه دولت است که آنها را صاحبخانه کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر