نگرانی از تکرار تاریخ در بریتانیا

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۶۸۶

غیبت‌های مکرر کیت میدلتون در مراسم‌ رسمی و سفرهای انفرادی دومین وارث ملکه انگلستان موجب شده تا همزمان با سالگرد مرگ پرنسس دایانا، شایعاتی در مورد اختلاف دوباره در خاندان سلطنتی انگلیس شکل بگیرد.

این در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این شایعاتی از اختلاف میان میدلتون و شاهزاده ویلیام نوه ملکه انگلستان مطرح شده بود. گفته می‌شود یکی از این اختلافات به شک میدلتون به ویلیام در مورد روابط وی پیش از ازدواج و ارتباط او با اولیویا هانت بازمی‌گردد.

تمام این شایعات و رفتارهای کیت میدلتون موجب شده تا رسانه‌های انگلیسی هشدار دهند که احتمال دارد تا وی به دایانای دوم بدل شود و به همان سرنوشتی دچار شود که مادر ویلیام به آن مبتلا شد. دایانا یا شاهدخت ولز، همسر اول چارلز ولیعهد ملکه انگلستان بود. وی اندکی پس از زندگی با چارلز، با وی دچار اختلاف نظر شده و در نهایت پس از کشمکش‌های فراوان از او جدا شد. جنجالی که در جدایی دایانا از چارلز شکل گرفت را شاید بتوان یکی از پرسروصداترین قضایای درون خاندان سلطنتی در دوران 63 ساله سلطنت الیزابت بر بریتانیا دانست.

عروس خاندان سلطنتی که در میان مردم محبوبیت زیادی داشت، در نهایت در روزی مثل دیروز (9شهریور/ 31 آگوست) سال 1997 در یک سانحه رانندگی بسیار مشکوک، جان خود را از دست داد.

قضایای مربوط به جدایی دایانا به چنان کابوسی برای الیزابت، چارلز و دیگر اعضای خاندان سلطنتی بدل شد که تصور تکرار نیز قطعا برای آنها هراس‌آور خواهد بود.

حالا که حدود دو دهه از مرگ دایانا می‌گذرد، رسانه‌های انگلیسی نگران آن هستند که کیت کابوس آن روزها را برای دربار بریتانیا تکرار کند. به همین دلیل هم بود که از بدو ورود کیت به خاندان سلطنتی، به دستور چارلز قواعدی در نظر گرفته شد، که به «قوانین میدلتون» معروف شده است. دیلی‌میل در این باره نوشته است که این قواعد برای آن در نظر گرفته شده‌اند که با کیت «آنطور که با پرنسس دایانا» برخورد شد، رفتار نشود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر