توکیو هفته را با ضرر آغاز کرد

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۶۸۴

گروه جهان شاخص‌های سهام در توکیو نخستین روز هفته را در سردرگمی ناشی از افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره در امریکا با ضرر به پایان بردند.

به گزارش رویترز، در کنفرانس روسای بانک‌های مرکزی جهان، نظرات متفاوتی در مورد نرخ بهره ازسوی روسای بانک‌های مرکزی در امریکا بیان شد و این نظرات متفاوت، این مساله که آیا بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش خواهد یا نه، را در هاله‌یی از ابهام فرو برد.

علاوه بر این بازار سهام توکیو دو خبر دیگر یکی از اقتصاد ژاپن دریافت کرد که روی فعالیت بازار تاثیر گذاشت. براساس گزارشی که وزارت بازرگانی ژاپن منتشر کرد، تولیدات صنعتی در این کشور به‌طور نامنتظره‌یی 0.6 درصد در ماه جولای تنزل یافت که نشانه‌یی از تقاضای ضعیف بازارهای جهانی برای کالاست. یکی از تحلیلگران بازار می‌گوید که کاهش تقاضای چین برای کالا، احتمالا روی میزان تولید کالاهای صنعتی در ژاپن تاثیر خواهد گذاشت و این باعث نگرانی سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان ژاپنی نیز شده است. همچنین سرمایه‌گذاران و فعالان بازار در توکیو چشمی هم به گزارش وزارت بازرگانی امریکا و چین در مورد فعالیت بخش صنعتی و میزان تولید امریکا و چین دارند. گزارش مربوط به میزان فروش اتومبیل در امریکا اواسط این هفته منتشر خواهد شد. به این ترتیب شاخص سهام نیکی 1.3درصد ازدست داد و به واحد 18890.48 رسید و سه روز پیاپی رونق بازارهای سهام در این گزارش را قطع کرد. شاخص سهام توپیکس نیز 0.8 درصد ازدست داد و به واحد 1537.05 رسید. بزرگ‌ترین بازندگان دیروز بازار توکیو، صنایعی بودند که به نوعی به صنایع و بازار چین مرتبط بودند.

اما در چین شاخص‌های سهام یک روز دیگر از بی‌ثباتی و نوسان را پشت‌سر گذاشتند. یکی از دلایل این بی‌ثباتی، اقدام دولت چین در دستگیری کسانی بود که دولت فکر می‌کند در بی‌ثباتی بازار نقش داشتند، درحالی که بسیاری از تحلیلگران دلایل دیگری را برای بی‌ثباتی اخیر بازار سهام چین برمی‌شمرند و معتقدند که گاهی بی‌پشتوانه بودن بازارهای مالی یکی از دلایل مهم چین افت و کاهش‌هایی است. شاخص کامپوزیت شانگهای 0.8درصد از دست داد که در مجموع با احتساب ضرر روز دوشنبه، این شاخص در کل ماه آگوست، 12.5درصد تنزل داشته است. همچنین چاینا اینترپرایز 0.1درصد ضرر کرد.

بازارهای اروپایی نیز صبح دوشنبه خود را با ضرر آغاز کردند، وضعیت بازار سهام چین و نیز مبهم بودن افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره در امریکا یکی از دلایل ضرر سهام در جلسه صبح روز دوشنبه بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر