کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۶۵۰

قطعی برق و خاموشی‌ در ایام تابستان نداشتیم

فارس حمید چیت‌چیان وزیر نیرو روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه مساله آب و برق موضوعی است که مردم در شبانه‌روز با آن سروکار دارند و خودشان می‌توانند پیرامون این بحث قضاوت کنند. وی تاکید کرد: در بحث منابع آبی و روشنایی نیز هیچ‌گونه قطعی و خاموشی‌ای در ایام تابستان نداشتیم و جیره‌بندی هم مطلقا نداشتیم. البته در بعضی موارد در برخی ساعات شبانه‌روز به دلیل مشکلات مقطعی، قطعی آب به وجود آمده است مثلا در حوزه برق پست 20کیلوواتی در جایی دچار مشکل می‌شود و محله‌یی دچار خاموشی می‌شود که در این زمینه کمبود تولید نداریم.

بهره‌برداری از ایستگاه ورودی ششم گاز تهران

شانا همزمان با هفته دولت و سفر معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرستان ملارد، ایستگاه ورودی ششم گاز تهران توسط وی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. وی در این آیین ابراز امیدواری کرد که همزمان با توسعه گازرسانی در کشور، تلاش برای افزایش راندمان مصرف گاز نیز آغاز شود. ابتکار با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی به ویژه گاز در کشور تصریح کرد: گاز نقش موثری در بهبود محیط‌زیست کشور به‌ویژه در بخش مقابله با آلودگی هوا دارد، از این رو جلوگیری از اتلاف این منبع مهم انرژی باید در دستورکار قرار گیرد.

رویکرد وزارت نیرو در حمایت از تولید داخل

ایسنا هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای حمایت از انرژی تجدید‌پذیر و استفاده از تجهیزات ساخت داخل به دولت پیشنهاد داده‌ایم تا برق افرادی که از تجهیزات داخل در ساخت نیروگاه استفاده می‌کنند 30درصد بیشتر از کسانی که از تجهیزات خارجی استفاده می‌کنند خریداری شود. وی در مراسم تحویل‌ سری اول توربین‌های 2.5مگاواتی مپنا با بیان اینکه تاکنون براساس تصویب دولت برق افرادی که از تجهیزات داخل در نیروگاه استفاده می‌کردند، 15درصد بیشتر از دیگران خریداری می‌شد، اظهار کرد: از این طریق و ارائه حمایت‌هایی قصد داریم که سرمایه‌گذاران را به استفاده از تجهیزات داخلی سوق دهیم.

نخبگان مساله گتوند را حل کنند

ایسنا هژیر کیانی نماینده شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست خوزستان گفت: برای حل موضوع سد گتوند نیاز به تشکیل یک کارگروه تخصصی از نخبگان ملی است. هژیر کیانی با اشاره به نامه فعالان محیط‌زیست کشور به رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی‌بر لزوم رسیدگی سریع به وضعیت سد گتوند اظهار کرد: رویای دست‌یافتنی مجموعه سازمان‌های مردم‌نهاد این است که یک روزی جامعه ما و دولت‌مردان به یک فهم محیط‌زیستی برسند که برای ساخت یک سد از کارشناسان و مردم اجازه بگیرند. وی در ادامه گفت: نباید دولت به دلیل قدرت و اختیاری که دارد، بدون هیچ‌گونه ارزیابی محیط‌زیستی اقدام به ساخت سد کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر