انگیزه بخشی رشد اقتصادی امریکا به وال‌استریت

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۹۴

گروه جهان وال‌استریت پس از یک هفته تنزل ناشی از نگرانی برای وضعیت اقتصادی چین، روز چهارشنبه و پنج‌شنبه را به دلیل آمار اقتصادی خوب از اقتصاد امریکا با رونق سپری کرد.

به گزارش رویترز، گزارش وزارت بازرگانی از وضعیت اقتصاد امریکا نشان می‌دهد که اقتصاد امریکا 3.7 درصد در 3ماهه سوم سال رشد داشته است که بسیار بیشتر از برآوردهای پیشین بود که پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی برای 3ماهه سوم اقتصاد امریکا را 2.3درصد پیش‌بینی کرده بود.

تحلیلگران و کارشناسان می‌گویند که اقتصاد امریکا در مقابل اقتصاد جهان قرار دارد. به نظر می‌رسد که اقتصاد امریکا می‌تواند به کسانی که معتقدند که اقتصاد این کشور هنوز در کسادی به سر می‌برد، ثابت کند که آنها در اشتباه هستند.

گزارش رشد اقتصاد امریکا گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در امریکا را افزایش داد. ویلیام دادلی، از اعضای کمیته تصمیم‌گیری نرخ بهره و رییس بانک مرکزی نیویورک معتقد است موضوع افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر چندان ضروری به نظر نمی‌رسد. با این همه از هر 4نفر، یک نفر در بازار فکر می‌کند که بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش خواهد داد. بازار در روزهای آینده نگاهی نیز به کنفرانس سالانه روسای بانک‌های مرکزی جهان خواهد داشت که قرار است در وایومینگ امریکا برگزار شود و می‌تواند بازار سیاست بانک مرکزی امریکا را در مورد نرخ بهره روشن‌تر سازد. به این ترتیب شاخص سهام داوجونز در روز پنج‌شنبه 2.27درصد به دست آورد و به واحد 16654.77 رسید. در مجموع روز چهارشنبه و پنج‌شنبه شاخص داوجونز 6درصد سود به دست آورده بود و بخشی از ضرر اول هفته خود را جبران کرد. از طرف دیگر این 2روز از بهترین روزهای شاخص داوجونز از سال 2008 تاکنون بود.

شاخص استاندارد‌اندپورز 2.43درصد به دست آورد و به واحد 19812.71 رسید و مجموع سود 2روزش بالغ بر 6.4درصد شد و شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با به دست آوردن 2.45درصد به واحد 4812.71 رسید. نزدک نیز در 2روز چهارشنبه و پنج‌شنبه توانسته بود 6.8درصد سود به دست بیاورد. رونق وال‌استریت در روزهای اخیر روی بازارهای آسیاسی هم تاثیر گذاشته است. شاخص سهام شانگهای کامپوزیت 2.5درصد ترقی کرد که نخستین روز سود این شاخص در هفته به شمار می‌رود. در توکیو نیز شاخص‌های سهام در روز ج معه ترقی کردند، توکیو هم که ترقی خود را از روز چهارشنبه آغاز کرده بود، آخرین روز هفته خود را با برد به پایان برد. شاخص سهام نیکی در روز جمعه 3درصد به دست آورد و به واحد 19136.32 رسید. شاخص سهام توپیکس نیز 3.3درصد به دست آورد و به واحد 1549.80 رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر