حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۸۱

افزایش فروش ایران خودرو

ایکوپرس گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد که این شرکت در مردادماه گذشته تعداد فروش محصولات خود را به بیش از 44هزار خودرو برساند که این عدد در مقایسه با مردادماه گذشته بیش از 2500دستگاه افزایش داشته است. معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو با اعلام این خبر اظهار کرد: در مردادماه سال1393 تعداد فروش محصولات ایران‌خودرو به صورت تجمیعی 41هزارو541 دستگاه بود که این عدد در مردادماه 1394 به بیش از 44هزار دستگاه رسید. مصطفی خان‌کرمی اظهار کرد: این افزایش فروش درحالی صورت گرفته است که در ماه‌های اخیر به دلایل گوناگون بازار خودرو در رکود به سر می‌برده اما گروه صنعتی ایران‌خودرو با ایجاد و اجرای طرح‌های مختلف فروش، علاوه بر ادامه روند فروش محصولات خود، موفق به افزایش آن نیز شد.

افزایش ۲۰۰۰ دلاری هزینه حمل زمینی بار به اروپا

تسنیم مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با بیان اینکه مسیرهای جایگزین ترکیه برای حمل کالا به اروپا از گذشته نیز برقرار بوده است، گفت: استفاده از مسیرهای جایگزین برای حمل بار به اروپای مرکزی و جنوبی ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰دلار هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. محمدجواد عطرچیان اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیر ترکیه برای حمل کالا به اروپای مرکزی و جنوبی امن نیست، صاحبان بار مانند گذشته می‌توانند از مسیر ارمنستان و آذربایجان استفاده کنند. وی تصریح کرد: به عنوان مثال مسیرهای آذربایجان- گرجستان- دریای سیاه، ارمنستان-گرجستان- دریای سیاه، آذربایجان-داغستان-روسیه-بلاروس و... ازجمله مسیرهایی است که در گذشته و حال برای حمل بار از آنها از ایران به اروپا استفاده شده است.

وی با بیان اینکه با ناامن شدن مرز ترکیه از این مسیرها برای حمل بار استفاده می‌شود، بیان کرد: این مسیرها هزینه‌های حمل‌ونقل را افزایش می‌دهد، به‌طوری که 1000 تا 2000دلار کرایه حمل کالا با کامیون (یک سر بار) به سمت کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا را افزایش می‌دهد. مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی با اعلام اینکه کامیون‌های ایرانی برای عزیمت به اروپای شمالی از مسیر بلاروس استفاده کرده‌اند، گفت: برای حمل بار به اروپای مرکزی نیز از خاک ترکیه استفاده می‌شد که با ناامن شدن مرزهای این کشور، بار از ایران به اروپا از مسیرهای ذکرشده جابه‌جا می‌شود. عطرچیان افزود: تا زمانی که مرزهای ترکیه امن نشود از مسیرهای موازی برای حمل بار به سمت اروپا بهره می‌گیریم. وی با بیان اینکه هم‌اکنون مرز بازرگان باز است، گفت: تردد در این مرز عادی است، به دلیل ناامنی موجود از مسیرهای جایگزین برای حمل کالا به سوی کشورهای اروپایی استفاده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر