پرداخت 500 میلیون تومان به گندمکاران

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۷۶

ایسنا محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تسریع پرداخت بدهی کشاورزان عنوان کرد: 2400میلیارد تومان بابت گندم خریداری شده از کشاورزان بدهکار بوده‌ایم که هفته گذشته 500میلیون تومان آن پرداخت شد. وی در ادامه افزود: هم‌اکنون 1900میلیارد تومان به کشاورزان بابت خرید گندم بدهکار هستیم. البته در پرداخت آن تاخیر داشته‌ایم که باید با تمهیدات لازم و جدی دولت این میزان زودتر پرداخت شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در سال1392 کل گندم خریداری شده از کشاورزان کشور 4میلیون و700هزار تن بوده است که 4000میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده بود اما امسال حدود 7میلیون و750هزار تن خریداری شده که 7000میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده اما نارضایتی که از بابت عدم پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان وجود دارد، کاملا به حق است.

حجتی از رشد دوبرابری خرید تضمینی گندم کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: امید است مابقی بدهی به کشاورزان تا دوهفته دیگر تامین و پرداخت شود. وی با اشاره به مسائل و مشکلات کشور در دوسال گذشته ادامه داد: دولت یازدهم بعد از انتخاب توسط مردم در انتخابات سال1392 با مشکلات زیادی ازجمله در مسائل بین‌المللی و مسائل هسته‌یی مواجه بود. مسائل بین‌المللی و هسته‌یی و اجماع جهانی که علیه ایران شده بود، منجر به تحریم‌ها شد و آثار و تبعات تحریم‌ها بر اقتصاد، معیشت و زندگی مردم مشهود بود.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: حدود 70 کشتی‌ در آب‌های بین‌المللی منتظر منابع ارزی بودند که بتوانند منابع خود را که عمدتا مواد مورد نیاز و همچنین نهاده‌های دامی، گندم، برنج و سایر محصولات مورد نیاز بود را تخلیه کنند. حجتی بیان کرد: با تمهیداتی که دولت داشت، در همان ماه‌های نخست توافق ژنو، محدودیت‌های اصلی دارویی و غذایی برداشته شد و در نهایت نیز با رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و تیزهوشی تیم مذاکره‌کننده، مذاکرات به نتیجه رسید و با وجود دشمنی رژیم صهیونیستی و مخالف برخی کشورهای منطقه این دستاورد مهم

به دست آمد. وی گفت: تفاوت قیمتی 1200تومانی ذرت با ارز 1200تومانی و قیمت 700تومانی کنونی ذرت با ارز 3000تومانی نمونه‌یی از گشایش حاصل شده بعد از توافقات هسته‌یی است. وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با فضایی که حاکم شده و اقبال جامعه جهانی به ویژه اروپا و شرق دور، زمینه شکوفایی اقتصادی و توسعه ایران فراهم شده است.

محمود حجتی افزود: توسعه آبیاری نواری درمناطق گرمسیری برای مدیریت آب ضروری است.

کشور ایران دارای سرمایه‌های طبیعی از جمله منابع آب و خاک برای کشت محصولات کشاورزی است. وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع تولیدات و ترویج استفاده از الگوی کشت در مناطق مختلف کشور راهکارهای اصلی درآمدزایی و اشتغال بهینه از طریق تولید محصولات کشاورزی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر