بازار مجازی بخش تعاون افتتاح می‌شود

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۷۵

ایسنا علیرضا ناطقی، مدیرکل ‌تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان اشتغالزایی تعاونی‌های خدمات آموزشی درکشور را بیش از 19هزارنفر ذکر کرد و از رونمایی طرح بازار مجازی تعاون در هفته تعاون خبر داد. وی درباره مزیت‌های راه‌اندازی بازار مجازی تعاون درکشور گفت: این بازار مجازی درحوزه تولید کالا و خدمات در کل کشور به ارائه خدمات می‌پردازد و در تمام بخش‌های اقتصادی و گرایش‌های تعاونی فعالیت می‌کند.

وی افزود: درحال حاضر چیزی تحت عنوان بازار مجازی درکشور نداریم و آنچه هست، فروشگاه‌های مجازی است لذا امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، شاهد آغاز به کار نخستین بازار مجازی تعاونی درکشور باشیم. ناطقی با اشاره به اجرای فاز به فاز طرح ابراز امیدواری کرد: شکل‌گیری این بازار مجازی، گام بزرگی درحوزه تبادلات مالی و الکترونیکی و گسترش معاملات تعاونی باشد.

به گفته مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدل شکل‌گیری این بازار مجازی در قالب شرکت تعاونی سهامی عام و هیات موسس اولیه آن در شرف تاسیس است که در هفته تعاون از آن رونمایی خواهد شد. وی همچنین سرمایه اولیه بازار مجازی تعاون را 50میلیارد ریال ذکر کرد و تامین آن را برعهده هیات موسسان در زمان پذیره‌نویسی دانست.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون در بخش دیگری از سخنان خود از وجود 30هزار تعاونی خدماتی در کل کشور خبر داد و درباره تعداد تعاونی‌های آموزشی در کشور گفت: هم‌اکنون 1924 تعاونی خدمات آموزشی با 22هزارو216نفر و اشتغالزایی 19268نفر در کل کشور مشغول فعالیت هستند که از این میزان 270 تعاونی با عضویت 4801نفر و اشتغالزایی 4989نفر در استان تهران فعالیت می‌کنند. به گفته ناطقی، درحوزه آموزشی نیز حدود 520 مدرسه تعاونی غیرانتفاعی با عضویت 9932نفر و اشتغالزایی 6690نفر در سطح کشور فعال هستند که سهم استان تهران 82 تعاونی غیرانتفاعی با اشتغالزایی 1538نفر بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر