تریبون وزرا

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۵۰

ایران دوباره تولیدکننده دوم اوپک می‌شود

شانا| بیژن زنگنه وزیر نفت چهارشنبه‌شب، چهارم شهریورماه همزمان با هفته دولت در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر حاضر شد و گزارشی از عملکرد 2ساله دولت یازدهم در صنعت نفت ارائه کرد. وزیر نفت گفت: ایران حدود 7 یا 8ماه بعد از لغو تحریم‌ها دوباره به تولیدکننده دوم اوپک بدل می‌شود، زیرا ابزار یا عامل قدرت یک کشور در اوپک میزان تولید و صادرات آن است، بنابراین اوپکی‌ها باید با ما همراهی کنند. وی با بیان اینکه قیمت نفت با تولید و عرضه کنترل می‌شود، تصریح کرد: زمانی که توازنی بین این 2 نباشد قیمت‌ها دچار نوسان شده و کاهش یا افزایش می‌یابد. زنگنه گفت: برخی اعضای اوپک می‌گویند که غیراوپکی‌ها برای تعادل قیمت‌ها باید همکاری کنند که دیدیم غیراوپکی‌ها در یک سال اخیر این کار را انجام ندادند. وی افزود: مخالفان نمی‌توانند با کاهش قیمت‌ها جمهوری اسلامی را از پا در بیاورند، بهتر است با ایران همکاری و همراهی کنند تا همه‌ چیز به روال کارشناسی و عادی خود برگردد. وزیر نفت در پاسخ به این سوال که وزارت نفت تا چه حد متناسب با سیاست‌های چشم‌انداز ١٤٠٤ گام برداشته است، افزود: طی ١٠سال اخیر از اجرای این برنامه عقب افتادیم و توجهی به آن نشد، با این حال گمان می‌کنم صنعت نفت در بخش فناوری نفت و گاز بتواند جایگاه اول منطقه را به دست آورد. زنگنه همچنین تصریح کرد: ایران در بخش فناوری دریایی می‌تواند جایگاه اول منطقه را از آن خود کرده و به صادرکننده خدمات و تجهیزات بخش

دریایی بدل شود.

مشارکت حداکثری بخش خصوصی در طرح‌های آب و برق

پاون| وزیر نیرو از تلاش برای مشارکت حداکثری بخش خصوصی در طرح‌های آب و برق خبر داد.

حمید چیت‌چیان ظهر روز جمعه 6 شهریور در بازدید از پروژه احداث تاسیسات فاضلاب اردکان گفت: همه سعی و همت دولت تدبیر و امید بر این امر استوار است که وظایفی را که برعهده دارد در چارچوب قانون به مردم و بخش خصوصی واگذار کند.

وی در این بازدید به ظرفیت بالای کشور به لحاظ توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی سرمایه‌های مردم و بخش خصوصی به منابع اعتباری محدود دولت اضافه شود اتفاق مبارکی در زمینه توسعه در کشور رخ خواهد داد. وی جمع‌آوری فاضلاب شهری را یکی از نیاز‌های اصلی مردم دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با به سرانجام رسیدن این پروژه مهم، نیازهای مردم منطقه در حوزه فاضلاب شهری و تصفیه آب رفع خواهد شد. طرح فاضلاب اردکان شامل یک باب تصفیه‌خانه با ظرفیت 7هزار و 800مترمکعب در شبانه‌روز و هزینه‌یی حدود 1000میلیارد ریال با مشارکت شرکت سنگ‌آهن چادرملو در حال اجراست و تاکنون حدود 500میلیارد ریال در این طرح هزینه شده است. پیشرفت فیزیکی طرح در بخش تصفیه‌خانه 40درصد و در بخش شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری 75درصد است. چیت‌چیان در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان یزد صبح جمعه 6 شهریورماه وارد شهرستان اردکان شد و مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و تابش نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و از پروژه احداث تاسیسات فاضلاب اردکان بازدید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر