اخبار کوتاه دیپلماسی

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۲۵

حمایت مجدد فابیوس از توافق هسته‌ای- تسنیم| لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در جمع سفرای این کشور از توافق هسته‌یی با ایران حمایت کرد و آن را تسهیل‌کننده صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه دانست. لوران فابیوس روز گذشته با اشاره به راهکار دیپلماتیکی که منتهی به توافق محکم برای محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران شد، افزود: اجرایی‌شدن توافق موفقیت چشمگیری خواهد بود.

شرط ایران برای لغو روادید- ایسنا| محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درخصوص لغو روادید به کشورهای مختلف، اظهار کرد: برای تمام کشورهایی که آمادگی داشته باشند برای شهروندان ایرانی روادیدشان را لغو کنند در اقدامی مشابه ما هم برای شهروندان آن کشورها این کار را انجام می‌دهیم. وی با بیان اینکه برای ویزا و روادید با بسیاری از کشورها مذاکره داشته‌ایم، افزود: آنچه در گردشگری می‌توانیم عرض کنیم این است که وزارت امور خارجه در فرودگاه‌های کشور آمادگی صدور ویزا را دارد. البته باید بدانیم که برای صدور ویزا همکاری سایر دستگاه‌ها با وزارت امور خارجه لازم است.

حمایت قانونگذاران یهودی امریکا از توافق- ایلنا| قانونگذار سابق دموکرات یهودی امریکا حمایت خود را از توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 اعلام کردند. قانونگذاران یهودی در نیویورک‌تایمز نوشتند: «از این توافق به طور قاطع حمایت می‌کنیم زیرا امنیت جهان را تامین می‌کند.»

روابط ایران و ترکیه تحت تاثیر اخبار کذب قرار نمی‌گیرد- فارس| یک دیپلمات ایرانی که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه روابط قدرتمند ایران و ترکیه تحت تاثیر اخبار و گزارش‌های کذب قرار نمی‌گیرد، گفت: وزیر کشور ایران از ارتفاعات ۳هزارمتری کوه قندیل واقع در استان آذربایجان غربی بازدید کرد، نه عراق. وی در ادامه افزود: ایران همواره در امر مبارزه با تروریسم با ترکیه همکاری کرده است خصوصا اخبار یا مقاله‌هایی که ایران را مرتبط با پ.ک.ک نشان می‌دهد، با اهداف خاص تهیه شده و دارای لحنی غیردوستانه است. در این ارتباط نباید فراموش شود که ایران هم با پژاک درگیر است.

رد برجام موجب انزوای امریکا خواهد شد- ایسنا| سامانتا پاور نماینده امریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه با بیان اینکه مخالفت کنگره امریکا با توافق هسته‌یی موجب انزوای این کشور می‌شود، گفت: این توافق علاوه‌بر این به میزان قابل توجهی توانایی واشنگتن برای دستیابی به دیگر اهداف عرصه سیاست خارجی را تضعیف می‌کند. پاور در یادداشتی که در نشریه پولیتیکو منتشر شده است، نوشت: دیپلمات‌های 193کشور عضو سازمان ملل در حال پیگیری بحث پرجوش و خروش بررسی توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 در کنگره امریکا هستند. بنابراین در این لحظه مهم، من معتقدم که رد این توافق به میزان قابل توجهی موجب تضعیف توانایی ما برای دستیابی به دیگر اهداف سیاست خارجی می‌شود، به‌ویژه که ما در اغلب این موضوعات به ائتلاف بین‌المللی نیازمندیم.

رایزنی ایران و روسیه درباره سوخو 30- ایرنا| جنگنده چندمنظوره سوخو 30 به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسی در جریان دیدار هیات بلندپایه ایران به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اسلامی ایران با مقامات روسی مورد رایزنی قرار گرفت. رایزنی ایران و روسیه درباره این هواپیما که ارتش چند کشور از جمله چین، مالزی و ونزوئلا آن را به خدمت گرفته‌اند در راستای برنامه‌ریزی برای توسعه فراگیر همکاری‌ها در تمام عرصه‌ها از جمله فنی و دفاعی صورت گرفته است.

دولت به مردم ثابت کند عاشق خدمت است-تعادل| آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت امسال به مردم ثابت کند تشنه قدرت نیست و عاشق خدمت است، گفت: حمله به شورای نگهبان، مجلس خبرگان و دستگاه‌هایی که عمود ثبات کشور هستند، چیزی جز دشمن‌شادی به دنبال ندارد. وی ادامه داد: امروز‌ ای کاش همه مسوولان بدانند که این مسوولیت‌ها گذراست و امیدوارم به گونه‌یی مسوولیت‌های خود را اداره کنند که در مسوولیت‌ها خدا را نشان دهند نه خودشان را همچون شهید رجایی و شهید باهنر.

دولت مطالبات ایثارگران را پرداخت کرد- تعادل| مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به توجه جدی دولت تدبیر و امید به مسائل و مشکلات ایثارگران از پرداخت 17هزار میلیارد ریال از مطالبات ایثارگران از سوی دولت خبر داد. وی افزود: دولت تدبیر و امید در نخستین گام توانست با کنترل تورم آن را از 40درصد در ابتدای کار خود به کمتر از 15درصد برساند که این کار ارزشمند گام مهمی در ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی در کشور بود.

تاکید وزیر اطلاعات بر مدیریت صحیح برق -

ایسنا| حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گفت: برق یک منبع زیرساختی برای صنایع کشور است و مدیریت صحیح و جلوگیری از هدررفت آن یک اصل مهم در تقویت تولید، رفع بیکاری و توسعه اقتصادی است. وی افزود: برای برخورداری از شرایط بهتر در کشور باید بهره‌برداری از نعمات الهی در شرایط بهتر و با رعایت صرفه‌جویی صورت بگیرد. در صورت صرفه‌جویی و رعایت اصول اقتصاد در حوزه برق هیچگاه دچار تنگ‌دستی نخواهیم شد.

شورای نگهبان ۶لایحه موافقتنامه همکاری را تایید کرد- تعادل| شورای نگهبان ۶لایحه موافقتنامه همکاری بین ایران و کشورهای مختلف را مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست و آنها را تایید کرد.

نشست مشترک وزیر کشور، اعضای شورای مرکزی خانه احزاب و تشکل‌های صنفی- فارس| قدرت‌علی حشمتیان نایب‌رییس خانه احزاب از نشست اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با وزیر کشور خبر داد و گفت: این نشست امروز ساعت8:30دقیقه صبح در سالن پیامبر اکرم(ص) برگزار شد. وی افزود: این دیدار برای نشست وزیر کشور با تشکل‌های صنفی است و از این جهت که خانه احزاب به عنوان تشکلی صنفی به شمار می‌رود اعضای اصلی آن در این جلسه شرکت می‌کنند.

برگزاری جلسات کمیسیون بررسی برجام در تعطیلات تابستانی مجلس- تسنیم| سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از برگزاری جلسات مستمر این کمیسیون در ۳هفته آینده و در تعطیلات تابستانی نمایندگان خبر داد. وی گفت: با توجه به اینکه مجلس در 3هفته آینده جلسه ندارد و نمایندگان 2هفته به تعطیلات تابستانی و یک هفته هم برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و به همین دلیل کمیسیون‌های تخصصی هم تشکیل نمی‌شود، اما جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام به طور مستمر در این مدت برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر