رشد 8/0درصدی اقتصادهای صنعتی در سه ماهه دوم ۲۰۱۴

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۲۸


سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی اعلام کرد اقتصاد این گروه که متشکل از ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیاست در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ با رشد 8/0درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، رشد اقتصاد جهانی در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن اندکی شتاب گرفته است، هرچند میزان این شتاب به حدی پایین بوده که نشان می‌دهد نمی‌توان به ادامه روند ترمیم اقتصاد جهانی در سال 2014 امید چندانی داشت.

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی اعلام کرد که مجموع میزان تولید اقتصادی این گروه که متشکل از 20 اقتصاد بزرگ دنیاست و 90درصد فعالیت‌های اقتصادی جهان را در خود جای داده، در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن سال جاری میلادی 8/0درصد افزایش داشته، درحالی که این رقم در سه ماهه نخست این سال 0.6درصد بوده است.

رشد اقتصادی ثبت شده در سه ماهه دوم سال عمدتا ناشی از بازگشت اقتصاد امریکا به روند رشد پس از کاهش رشد در سه ماهه نخست سال بود.

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی خاطرنشان کرده است که عملکرد اعضای گروه 20 طی این بازه زمانی یکدست نبوده است، به نحوی که 4 اقتصاد بزرگ یعنی برزیل، آلمان، ایتالیا و ژاپن کاهش رشد را تجربه کرده‌اند. به علاوه رشد اقتصادی در هند، استرالیا و کره جنوبی کاهش یافته است.

این سازمان همچنین ارزیابی خود از فعالیت‌های اقتصادی در ماه‌های آینده را منتشر کرده که نشان می‌دهد، رشد در اکثر اقتصادهای توسعه‌یافته همچنان در حد نرخ‌های فعلی باقی خواهد ماند و اقتصادهای بزرگ درحال توسعه کاهش کمتری را نسبت به رشد اقتصاد جهانی در مقایسه با سال‌های پس از بروز بحران مالی 2008 تجربه خواهند کرد. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی رشد قابل‌توجهی را پشت‌سر بگذارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر