روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۶۸

اعلام وصول دو لایحه در مجلس؛ ایرنا عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی دو لایحه ارسال شده ازسوی دولت را اعلام وصول کرد. همچنین دولت لایحه موافقتنامه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیث لوکارنو را به مجلس ارسال کرده که اعلام وصول می‌شود.

بررسی آخرین وضعیت پروند پدیده شاندیز؛ ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی از بررسی آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز در این فراکسیون خبر داد. وی اظهار داشت: در این جلسه آخرین گزارش شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور درمورد پرونده پدیده شاندیز بررسی شد و نمایندگان نظرات خود را در این مورد بیان کردند.

زاکانی رییس کمیسیون ویژه برجام شد؛ ایرنا حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام گفت: علیرضا زاکانی به‌عنوان رییس این کمیسیون ویژه انتخاب شد. وی اظهار داشت: منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل و حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی نماینده کنگاور به‌عنوان نواب اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

دانشگاه تهران بین 300دانشگاه برتر جهان؛ ایرنا دانشگاه تهران براساس گزارش منتشر شده ازسوی نظام رتبه‌‌بندی شانگهای مبنی‌بر ارزیابی دانشگاه‌های جهان در سال2015، در میان 300دانشگاه برتر جهان قرار گرفت. در این رتبه‌بندی، دانشگاه تهران در رتبه201 تا 300جهان و در جایگاه اول ملی، در کنار دانشگاه‌های معتبری چون ویکتوریا، واترلو، یورک، اتاوا، فلوریدای جنوبی، ماریلند بالتیمور، نوتردام، نبراسکا و اوتاگو قرار گرفته و پس از آن، دانشگاه صنعتی شریف در جایگاه دوم و در رتبه401 تا 500جهان قرار دارد.

دیدار معاون وزارت خارجه با قائم‌مقام وزارت خارجه سوییس؛ ایلنا حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان و ایو رسیه قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوییس در برن درمورد مباحث منطقه گفت‌وگو کردند. در این دیدار طرفین آخرین وضعیت سوریه و یمن را موردارزیابی قرار داده و بر ضرورت تمرکز بر راهکار سیاسی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه تاکید کردند. طرفین با یادآوری اهمیت مبارزه جدی با افراط‌گرایی و تروریسم، اقدامات موجود در مبارزه با آن را ناکافی دانستند.

حمایت یک دموکرات دیگر از توافق هسته‌ای؛ ایرنا ریک نولان نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان امریکا، حمایت خود را از توافق هسته‌یی وین اعلام کرد. وی گفت پس از ساعت‌ها بررسی گزارش‌های محرمانه و اسناد، درباره حمایت از این توافق تصمیم‌گیری کرده است. این نماینده دموکرات تاکید کرد، با بسیاری از افراد درباره احتمال شکست این توافق و واکنش احتمالی تهران گفت‌وگو کرده و متقاعد شده که تبعات چنین شکستی بسیار سخت و شگرف خواهد بود.

برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 در اواخر شهریور؛ ایسنا یک مقام آگاه از احتمال برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 در اواخر شهریورماه در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد. این مقام آگاه همچنین از برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 با حضور معاونان وزیر خارجه ایران و معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد. وی درباره دستور کار این کمیسیون گفت: هنوز به‌طور مشخص دستورکاری تعیین نشده است اما برای هماهنگی‌های نشست وزیران خارجه و دیگر موضوعات مطرح این نشست برگزار می‌شود.

وظیفه سپاه برای دفاع از انقلاب اسلامی شامل ارکان آن نیز می‌شود؛ مهر کارشناس سیاسی و مدیرمسوول روزنامه جوان طی نامه‌یی به علی مطهری نماینده تهران در مجلس به نامه سرگشاده اخیر این نماینده مجلس خطاب به فرمانده کل سپاه واکنش نشان داد. عبدالله گنجی مدیرمسوول روزنامه جوان در نامه‌یی خطاب به علی مطهری نوشت: اگر وظیفه سپاه طبق قانون اساسی «دفاع از انقلاب اسلامی» است، حمایت از ارکان نظام در حیطه وظایف آن نیست؟

پیکر عبدالحسین حائری امروز تشییع شد؛ فارس پیکر مرحوم عبدالحسین حائری نسخه‌شناس، فهرست‌نویس و رییس اسبق کتابخانه مجلس امروز از مقابل کتابخانه مجلس تشییع شد. استاد عبدالحسین حائری نسخه‌شناس، فهرست‌نویس و رییس اسبق کتابخانه مجلس، بامداد روز یک‌شنبه، یکم شهریور جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد. وی بیش از نیم قرن در کتابخانه مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمت بود و نزدیک به 20سال از این دوران را عهده‌دار سمت ریاست کتابخانه مجلس بوده است.

تقدیم لایحه الحاق دولت ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو؛ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت رییس‌جمهوری لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو را باتوجه به تکالیف مندرج در اسناد بالادستی کشور درخصوص لزوم ایجاد همسویی قوانین و مقررات بخش تجاری کشور با قوانین و مقررات بخش تجاری کشور با قوانین و مقررات اتحادیه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی ازجمله سازمان تجارت جهانی و آماده‌سازی و توانمندسازی ارکان اقتصادی کشور برای عضویت در سازمان مذکور و نقش طبقه‌بندی بین‌المللی کالاها و خدمات برای اهداف ثبت علائم و طرح‌های صنعتی در حصول به این امر، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو برای طی تشریفات قانونی، تقدیم مجلس کرد.

کاهش 25درصدی نرخ تورم از اقدامات مهم تاریخ اقتصادی ایران است؛ ایسنا محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهور به رشد مثبت صادرات غیرنفتی به‌عنوان یکی از عوامل رشد اقتصاد ایران اشاره کرد و کاهش 25درصدی نرخ تورم را از اقدامات مهم تاریخ اقتصادی ایران عنوان کرد. وی گفت: حاکم ‌کردن خرد بر سیاست‌گذاری در عرصه‌های گوناگون در 24ماه گذشته شکل گرفت و بی‌ثباتی از اقتصاد ایران و از سیاست خارجی و داخلی کشور رخت بربخت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر