برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۶

دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو با موضوع «تبیین استراتژی صنعت خودرو و توسعه همکاری‌های بین‌المللی» آذر امسال برگزار می‌شود. دبیر کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو با اعلام این خبر افزود: دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو همزمان با برپایی نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودرو تهران برگزار می‌شود تا میهمانان خارجی فرصت بازدید از ظرفیت‌های تولید قطعه در ایران را داشته باشند.

ساسان قربانی تصریح کرد: تاکنون به‌طور غیررسمی تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی اروپایی، آسیایی و ایتالیایی برای حضور در دومین کنفرانس‌بین‌المللی صنعت خودرو اعلام آمادگی کردند. وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تثبیت اوضاع اقتصادی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و مشارکت در صنعت خودرو ایران نسبت به سال گذشته بیشتر شده و تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی به‌خاطر ظرفیت و توانمندی شرکت‌های خودروسازی، بازار داخلی و منطقه‌یی و زنجیره تامین قدرتمند در ایران در دومین کنفرانس صنعت خودرو شرکت کنند. وی اظهار داشت: تلاش‌هایی که طی دهه‌های گذشته برای ایجاد شرکت‌های تولیدی و توسعه مهارت‌ها در حوزه‌های مدیریت، سیستم و تکنولوژی صورت گرفته همگی بستری است که می‌تواند ایران را به خاستگاه سرمایه‌گذاری صنعت خودرو در جهان تبدیل کند.

به نقل از خبر خودرو، وی با اشاره به اینکه دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو یک روزه خواهد بود، تاکید کرد: بازدید میهمانان خارجی از کارخانجات خودروسازی و قطعه‌سازی و همچنین بازدید از نمایشگاه قطعات از برنامه‌هایی است که در دستورکار قرار دارد که قطعا طی روزهای دوم و سوم حضور شرکت‌ها در ایران صورت خواهد گرفت تا شرکت‌های خارجی از ظرفیت‌های داخلی خودروسازی و قطعه‌سازی ایران بیشتر آگاه شوند همچنین پیش‌بینی می‌شود پس از برگزاری کنفرانس نشست‌ها و مذاکرات رو در رویی میان میهمانان خارجی و شرکت‌های داخلی صورت گیرد.

دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو در ادامه به دستاوردهای نخستین کنفرانس صنعت خودرو اشاره کرد و یاد آور شد: در نخستین کنفرانس صنعت خودرو تلاش شد؛ پس از توقف طولانی در ارتباطات بین‌المللی به‌خاطر تحریم این پیام به دنیا برسد که ایران کشوری با ظرفیت‌های گسترده و بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری است که خوشبختانه تاکنون این حرکت آثار و نتایج خوبی را نیز به همراه داشت. وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون تحریم صنعت خودرو را پیش رو نداریم و تنها مشکل عمده صنعت خودرو قفل شدن سیستم بانکی است که امیدواریم در مذاکرات 1+5 که اوایل آذرماه برگزار می‌شود این مانع برداشته شود و خبرهای خوشی برای صنعت و تولید ملی کشورمان به همراه داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر