نوسازی ۱۰۵هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان‌های شمالی

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۳۰

فاز نخست اجرای طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری استان‌های شمالی کشور در سطح 105هزار هکتار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس رضا عظیمی مجری طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری استان‌های شمالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اعلام این خبر افزود: برای نخستین‌بار طرح مطالعات اجتماعی برای طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی درنظر گرفته شده است.

مهندس عظیمی با بیان اینکه طی 18سال گذشته 110هزار هکتار در کل کشور، اراضی کشاورزی، تجهیز و نوسازی و یکپارچه شده‌اند، گفت: 80درصد این طرح در دو استان گیلان و مازندران که برنج‌خیز هستند، اجرا شده است.

وی در مورد اعتبارات سال جاری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شمالی نیز اذعان داشت: از محل ردیف‌های ملی، امسال 35میلیارد تومان اعتبار برای 3 استان گیلان، مازندران و گلستان تخصیص یافته که نسبت به سال‌های گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در استان مازندران 2میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص یافته بود و این رقم در سال جاری با تقریبا 6برابر افزایش به 13میلیارد تومان رسیده است.

مجری طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری استان‌های شمالی کشور با اشاره به اینکه درحال حاضر 60درصد از اعتبارات امسال تخصیص یافته است، گفت: با توجه به اهمیتی که وزارت جهاد کشاورزی به تولید برنج می‌دهد، پیش‌بینی می‌شود امسال 100درصد این رقم پرداخت شود.

وی ایجاد بستر مدرن برای اعمال مهندسی زراعی، مهندسی آب و استفاده از مکانیزاسیون در اراضی کشاورزی را ضروری خواند و اعلام داشت: در بستر سنتی نمی‌توان این اقدام‌ها را انجام داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر