تازه‌های پتروشیمی

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۲۷

بومی‌سازی غیرتجاری کاتالیست پتروشیمی

تعادل درحالی که صنعت پتروشیمی ایران اکنون و در آینده منابعی درحدود 24میلیون تن متانول را دراختیار خواهد داشت، امکان تبدیل این متانول به پروپیلن ارزآوری و سود بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت. اما مدیران و فعالان صنعت پتروشیمی تاکنون در گفت‌وگو با «تعادل» اظهار کرده‌اند که دستیابی به این فناوری و عملیاتی کردن آن برای ایران دشواری‌های فراوانی داشته و قابل دستیابی به سادگی نیست. اما روز گذشته مدیرعامل پژوهش و فناوری پتروشیمی از بومی‌سازی کاتالیست‌های مهم تبدیل متانول به پروپیلن خبر داد و گفت: کاتالیست جزو مواد شیمیایی استراتژیک برای صنایع کشور محسوب می‌شود و ما اساسا تولید آن را منوط به برد تجاری نمی‌کنیم.


برگزاری «ایران پلاست» با همکاری Messe Düsseldorf

شانا پیش ثبت‌نام دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست ساعت ١١روز یکم شهریورماه آغاز می‌شود و تا ساعت ٢٤ روز ١٥شهریورماه ادامه دارد. ستاد اجرایی این دوره نمایشگاه ایران پلاست اعلام کرده است، علاقه‌مندان به شرکت در دهمین نمایشگاه ایران پلاست می‌توانند با مراجعه به سایت این نمایشگاه به نشانی www.iranplast.ir و انتخاب گزینه پیش ثبت‌نام وارد سامانه ثبت‌نام این نمایشگاه شود. اطلاعات جزیی‌تر درباره نحوه و روند ثبت‌نام در اطلاعیه شماره ٥ ستاد برگزاری نمایشگاه در بخش اطلاعیه‌های سایت نمایشگاه درج شده است. پیش ثبت‌نام در نمایشگاه شامل درج مدارک علاقه‌مندان مشارکت در نمایشگاه است. این اطلاعات پس از پایان مهلت پیش ثبت‌نام توسط ستاد اجرایی بررسی می‌شود َ.


صندوق توسعه ملی نمی‌تواند همه طرح‌ها را فاینانس کند

نیپنا معاون طرح و توسعه گروه پتروشیمی ایرانیان از آغاز مذاکرات پترول با کشورهای اسپانیا و آلمان خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون کمبود منابع مالی چالش همه طرح‌هاست و انتظار می‌رود با رفع تحریم‌ها و تعیین و ثبات قیمت خوراک بتوان سرمایه‌گذار خارجی جذب کرد. محمود امین‌نژاد با اشاره به شرایط پتروشیمی در پساتحریم گفت: فعال نبودن و کند پیش رفتن طرح‌ها به دلیل مشکل تامین منابع مالی و محدودیت‌های بین‌المللی در مراودات بانکی است و با برداشته شدن موانع قطعا روند سرمایه‌گذاری با استفاده از منابع خارجی تسریع می‌یابد. وی با تاکید بر اینکه چشم همه طرح‌ها به صندوق توسعه ملی است، اظهار کرد: این صندوق با توجه به محدودیت‌هایی که دارد نمی‌تواند همه طرح‌ها را فاینانس کند بنابراین جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند به عملیاتی شدن پروژه‌ها کمک کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر