حال عمومی سهامداران بانکی در سال گذشته خوب نبود

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۹۰

گروه بانک و بیمه

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: نظام بانکی در سال گذشته سال سختی را پشت سر گذاشت و حال عمومی برخی از ذی‌نفعان و سهامداران بانکی خوب نبود.

حسن معتمدی در جمع خبرنگاران افزود: این در حالی است که حال عمومی کارکنان بانک‌ها متوسط بود و در برخی مواقع فشارهایی را نیز متحمل می‌شدند.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین به فعالیت 20هزار شعبه با بیش از 200هزار پرسنل نظام بانکی اشاره کرد و افزود: بانک‌ها در 10سال گذشته در معرض فشارهای زیادی بوده‌اند و هر دولتی فارغ از گرایش‌های سیاسی، راه‌حل مشکلات را در بانک‌ها جست‌وجو کرده به همین دلیل همیشه روی بانک‌ها فشار بوده است.

به گفته وی، اقتصاد کشور ما هنوز بانک محور است و 90درصد تامین مالی از سوی نظام بانکی انجام می‌شود که این امر فشار زیادی را روی بانک‌ها وارد کرده است.

معتمدی با اشاره به صحبت‌های متعدد مبنی بر لزوم اصلاح نظام بانکی ایران گفت: این در حالی است که در هیچ زمانی تعریفی از اصلاح اعلام نشده و مشخص نبوده است که کجای نظام بانکی باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در کشور به میزان کارکنان پشت باجه بانک‌ها تحت فشارهای متعدد نیست این درحالی است که هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود که بسیاری از سوءاستفاده‌ها و تخلفات مالی با هوشیاری و فداکاری همین کارکنان کشف می‌شود. مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به معضل مطالبات معوق و سختگیری‌های نهادهای نظارتی در سال گذشته اظهار داشت: در عین حال بانک اقتصاد نوین سال گذشته را نسبتا خوب به پایان رساند و عملکرد آن مورد تایید دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت و موفق شد یکی از بهترین سودها را بین سهامداران تقسیم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر