اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۸۶

افزایش سقف بدهی مالیاتی برای ممنوع‌الخروجی

فارس سقف ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی برای اشخاص حقوقی تولید معادل ۲۰درصد سرمایه ثبت ‌شده یا ۵میلیارد ریال و برای اشخاص حقیقی ۱۰درصد سرمایه ثبت‌ شده یا ۲میلیارد ریال در نظر گرفته شد. بر این اساس برای اشخاص حقوقی تولید معادل 20درصد سرمایه ثبت شده یا 5 میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی و حقیقی 10درصد سرمایه ثبت شده یا 2میلیارد ریال و سایر اشخاص حقیقی 100میلیون ریال در نظر گرفته شده است. در قانون آمده است: ماده 199- هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب مقررات این قانون مکلف به کسر و ایصال مالیات مودیان دیگر است در صورت تخلف از انجام وظایف مقرره علاوه بر مسوولیت تضامنی که با مودی در پرداخت مالیات خواهد داشت مشمول جریمه‌یی معادل 10درصد مالیات پرداخت نشده در موعد مقرر و درصد 2.5درصد مالیات به ازای هر ماه نسبت به مدت تاخیر از سررسید پرداخت خواهد بود. چنانچه مالیات توسط دریافت‌کننده وجوه پرداخت شود در این صورت جریمه 2.5درصد موضوع این ماده تا تاریخ پرداخت مالیات توسط مودی مزبور از مکلفان به کسر و ایصال مالیات، مطالبه و وصول خواهد شد.


معافیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد از مالیات

ایسنا رییس‌جمهور قانون معافیت مالیاتی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد کشور را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

حمیدرضا خانپور- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران- با اعلام پیگیری‌های مستمر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و کانون آموزشگاه‌های آزاد در به نتیجه رسیدن این قانون اظهار کرد: این قانون در راستای حمایت و توسعه بخش خصوصی با توجه به ظرفیت‌های بالای این بخش در ایجاد اشتغال پایدار تصویب و ابلاغ شد.

وی با اشاره به حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از موسسات کارآموزی آزاد به عنوان بنگاه‌های کارآفرینی افزود: قوانین و مقررات مالی و مالیاتی باید به گونه‌یی تدوین می‌شد که انگیزه لازم جهت فعالیت‌های کارآفرینی و توسعه به وجود ‌آید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌یی استان تهران ایجاد زیرساخت‌های لازم درخصوص تسهیل ورود بخش خصوصی به عرصه اشتغالزایی در کشور را خواستار شد و بیان کرد: در دولت تدبیر و امید در سال جاری با طرح معافیت مالیاتی و افزایش تعاملات و فعالان بخش خصوصی با آموزش مهارت و کاربلدی به جوانان این مرز و بوم در توسعه و آبادانی کشورمان گام‌های اساسی و جدی برداشته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر