اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۷۶

لزوم تبدیل مساجد به کانون نشر معارف اسلامی

مساجد مهم‌ترین کانون وحدت اسلامی و پایگاه آموزش نسل جوان جامعه است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم بزرگداشت روز جهانی مساجد که جمعه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت‌الاسلام علیدادی امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت، معاونان و مدیران، امامان جماعت مساجد و روحانیون در مسجد خاتم‌الانبیا (ص) برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با بیان اینکه مهم‌ترین خروجی مساجد فراهم کردن زمینه گرایش جوانان به مسائل دینی است، افزود: برنامه‌های مساجد باید از لحاظ محتوایی، جذابیت و تنوع به گونه‌یی باشد که علاوه بر جذب مخاطبان بتواند پاسخگوی شبهات، سوالات و نیازهای مردم به ویژه نسل جوان جامعه باشد. وی با اشاره به اینکه امروزه بروز عرفان‌های کاذب و جریانات انحرافی جامعه ما را تهدید می‌کند، گفت: اگر مساجد به درستی به رسالت خود عمل کنند از ظهور این جریانات جلوگیری می‌شود. رییس دیوان عدالت اداری رعایت نظافت و بهداشت فضای مساجد، نظم و انضباط و تنوع برنامه‌های فرهنگی متناسب با سلیقه و نیاز مخاطبان را از نکات مهم در گرایش جوانان به مساجد برشمرد و گفت: اگر مساجد بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشد راه برای رشد جریانات انحرافی در جامعه بسته خواهد شد.


انتخاب برترین‌های جام کاسپین

برترین‌های مسابقات جت اسکی قهرمانی کشور «جام کاسپین» به میزبانی سازمان منطقه آزاد انزلی مشخص شدند. به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مسابقات جت اسکی قهرمانی کشور «جام کاسپین» با شرکت 60 ورزشکار از استان‌های کشور به مدت دو روز در نوار ساحلی این منطقه در سه کلاس نوجوانان، بانوان و آقایان از سوی انجمن جت اسکی کشور به میزبانی و حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

مسابقات بانوان و نوجوانان در روز اول مسابقات و مسابقه آقایان در دو کلاس جت تنفس طبیعی و سوپرشارژ در روز پنج‌شنبه برگزار شد. در مسابقات بخش بانوان؛ مینا سلیمان‌ن‍ژاد از باشگاه ملی‌پوشان چالوس، مریم امیری از مازندران و پانته‌آ خوئینی‌پور از کیش به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را کسب کردند. در بخش نوجوانان؛ آریا جلیل‌نژاد مارین اسپرت چابکسر مقام اول و اردلان صفری و سیدمهران میرحسینی هر دو از جزیره عرشیا گیلان به ترتیب مقام‌های دوم تا سوم را از آن خود کردند. در کلاس جت تنفس طبیعی آقایان، بهروز پورمحمد از گیلان اول و محسن عظیمی از مازندران دوم شدند در کلاس سوپرشارژ آقایان؛ محمد اسدپور از کیش و اشکان عظیمی از مازندران مشترکا به مقام اول رسیدند و محمد زبردست از گیلان دوم و مجید اشرفی به مقام سوم نایل شدند. در مراسم اختتامیه این مسابقات محمد علیپور، رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور، مهربان دبیر و ضیابخش نایب ‌رییس بانوان این فدراسیون، دکتر شیریف دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد کشور، بیات دبیر شورای فرهنگ دریا، معاونان و مدیران سازمان، عفراتی مشاور وزیر ورزش، سلیانچی رییس انجمن و ابهر نایب‌ رییس بانوان انجمن جت اسکی کشور همچنین مسوولان ورزشی و مقامات استانی حضور داشتند.


غبطه خیر ماکویی

خیر ماکویی آرزو دارد 20سال زودتر به فکر مدرسه‌سازی می‌افتاد تا بیشتر لذت معنوی این کار را حس می‌کرد. سیف‌الله علی‌اکبرزاده ساکن بازرگان در شهرستان ماکو از سال 91 اقدام به مدرسه‌سازی کرد و تا حالا مدارس گوناگونی را احداث کرده یا درحال اتمام و تحویل به دولت است. این خیر بزرگ‌ترین عامل عقب ماندگی مناطق را جهالت می‌داند و فراهم کردن شرایط تحصیل بهتر برای دانش‌آموزان را یکی از عوامل توسعه می‌داند. وی گفت: تا حالا جمعا در ساخت 10 مدرسه توفیق داشتم که از این تعداد 5 مدرسه را به تنهایی و 5 مدرسه دیگر را با مشارکت سازمان منطقه آزاد ساخته‌ام یا درحال ساخت هستم. ازجمله مدارسی که این خیر مدرسه‌ساز احداث کرده است، مدرسه 14کلاسه گلزار بازرگان است که دبیرستان دخترانه است و در 4 طبقه کاملا هوشمند با سالن اجتماعات 450 مترمربعی و کتابخانه مجزا در 2 هزار و 500 مترمربع است که در سال 92 تحویل آموزش و پرورش شده و بالغ بر 20میلیارد ریال برای این خیر هزینه در برداشته است. علی‌اکبرزاده درباره سایر کارهای خیری که در امر مدرسه‌سازی انجام داده است، می‌گوید: در روستای کشمش تپه ماکو از سال 92 شروع به احداث یک مدرسه 12کلاسه کردم که در سال 93 تحویل داده شد. این مدرسه در هزار متر مربع، 12 کلاسه و در دو طبقه احداث شد که بالغ بر 11میلیارد ریال هزینه در برداشت.


نشست بررسی مشکلات مخابراتی در سطح استان اراک

جلسه‌یی به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و با حضور سرپرست دفتر فناوری اطلاعات ارتباطات و امنیت و مدیرعامل شرکت مخابرات اراک، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد. در این جلسه که با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، امنیت جهت بررسی نقاط دارای مشکل ارتباطی جهت انتخابات سال جاری برگزار شد، افراد حاضر در نشست گزارشی از اقدامات و تمهیدات انجام شده جهت بهبود وضعیت ارتباطی نقاط مختلف را ارائه کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر