اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۶۵

وعده دستگاه‌ها برای تکمیل خدمات زیربنایی پردیس

محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران مادر تخصصی شهرهای جدید از اسکان ۱۰۰هزار نفر در مسکن مهر در هفته دولت خبر داد.

نریمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی اظهار کرد: ۱۰۰هزار نفر در هفته دولت در شهرهای جدید وارد خانه‌های مسکن مهری خود می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: با احتساب اینکه به‌طور میانگین 3تا 4نفر عضو هر خانوار هستند و ۳۰هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید سراسر کشور در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید می‌توان تخمین زد ۱۰۰ هزار نفر در واحدهای مسکن مهر این شهرها سکونت پیدا کنند. به گفته معاون وزیر راه‌وشهرسازی، علاوه بر افتتاح ۳۰هزار مسکن مهر در هفته دولت، به همین میزان نیز تا پایان سال افتتاح مسکن مهر در شهرهای جدید خواهیم داشت. وی همچنین درباره افتتاح‌های شهر جدید پردیس در هفته دولت به پایگاه خبری گفت: در شهر جدید پردیس طرح‌های مختلفی جز واحدهای مسکن مهر آماده است و در صورت تامین آب، برق و گاز، امکان افتتاح ۱۰هزار واحد وجود دارد. در همین زمینه دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله وزارت نیرو، شرکت‌های آب و فاضلاب و گاز فرصتی را برای تامین این خدمات درخواست کردند تا بتوانند تا یک ماه آینده نصب این تعداد از واحدها را آماده کنند.


مسکن مهر دیگر افزایش قیمت ندارد

عباس اصغری‌مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه‌‌وشهرسازی در مسکن مهر گفت: دستورالعمل شماره ۳، آخرین افزایش قیمت مسکن مهر بوده و دیگر هیچ افزایش قیمتی بر این پروژه‌ها اعمال نخواهد شد.

اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد دولت باز هم دستورالعمل چهارمی برای افزایش قیمت مسکن مهر را ابلاغ کند، گفت: وزارت راه‌وشهرسازی همچنان پیگیر افتتاح واحدهای مسکن مهر و تامین خدمات زیربنایی این واحدهاست به‌طوری که مدام این موضوع را با سایر وزارتخانه‌های مرتبط مثل وزارت نیرو و نفت پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: طی جلساتی که در این چند روز گذشته با مسوولان وزارت نیرو داشتیم، پیگیر این هستیم که هر چه زودتر مشکل واحدهای مسکونی فاقد آب و برق رفع و واگذار شوند. مهرآبادی با تاکید بر اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که برای تکمیل خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر 5600میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: امیدواریم که این اعتبارات به تدریج تخصیص یابد.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 300هزار واحد مسکن مهر داشتیم که به دلیل نبود آب، برق و گاز واگذار نمی‌شدند، اما با تلاش‌های انجام شده توانستیم حدود 60هزار واحد مسکن مهر را با تامین آب، برق و گاز به متقاضیان واگذار کنیم. به گفته وی، در حال حاضر حدود 240هزار واحد مسکن مهر را به دلیل نبود خدمات زیربنایی نمی‌توانیم واگذار کنیم.


برخورد قاطعانه با زمین‌خواران «گردنه حیران»

محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: گردنه حیران یک سرمایه ملی متعلق به نسل آینده است و از اقدامات خلاف قانون افراد در این گردنه جلوگیری می‌شود.

شاملو در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: بحث ویلاسازی هم‌اکنون در سراسر کشور مطرح می‌شود و این امر مربوط به گردنه حیران نیست و متاسفانه تخلفات ساخت‌وساز در همه جای خوش آب‌وهوای ایران وجود دارد. وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و نهاد ذی‌ربط هرچه زودتر جلوی زمین‌خواری در گردنه حیران که قطب گردشگری کشور است، جلوگیری شود و ما باید هرچه زودتر جلوی این پدیده شوم را در کشور بگیریم. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور بیان کرد: گردنه حیران یک سرمایه بسیار بزرگ برای کشور ایران است و همگان به عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه ملی و دینی و انسانی دارند که از این گردنه حفاظت همه‌جانبه‌یی داشته باشند و این سرمایه بسیار بزرگ را حفظ کنند. شاملو با بیان اینکه هم‌اکنون موجی در کشور ایجاد شده که همه مردم و مسوولان نسبت به موضوع گردنه حیران حساس شده‌اند و نیاز است در این راستا همگان تمام تلاش خود را برای حفظ این سرمایه عظیم به کار بگیریم. وی بیان کرد: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری حرکتی بسیار خوب بین دستگاه‌های ذی‌ربط برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و محیط‌زیست انجام شده اما در این راستا نیاز است بازنگری اساسی در قوانین مربوطه اتفاق بیفتد تا جلوی افراد فرصت‌طلب و سودجو گرفته شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر