کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۴۱

ابراز تمایل شرکت نروژی به حضور در صنعت نفت ایران

شانا شرکت نروژی دی‌ان‌او که درچند پروژه عظیم نفتی در خاورمیانه فعالیت دارد، برای ورود به صنعت نفت ایران پس از رفع تحریم‌ها ابراز تمایل کرده است. به گزارش رویترز از اسلو، شرکت دی‌ان‌او روز پنج‌شنبه (٢٩مرداد ٩٤) در بیانیه‌یی اعلام کرد: ایران فرصت‌های جذابی برای پس از رفع تحریم‌ها دارد، جایگاه این شرکت در انجام پروژه‌های نفت و گاز خشکی و فراساحلی در 3 کشور همسایه ایران با موقعیت‌ها و شرایط متفاوت بسیار مناسب است. بزرگ‌ترین پروژه این شرکت هم‌اکنون در کردستان عراق است که در آنجا روزانه ١٥٣هزار بشکه نفت تولید می‌کند. متخصصان و کارکنان شرکت دی‌ان‌او همچنین نیز در پروژه‌های توسعه نفت و گاز کشورهای عمان، یمن، سومالی، تونس و امارات فعال هستند. این شرکت نروژی همچنین اعلام کرد: فناوری مورد استفاده و تجربه‌های این شرکت می‌تواند تولید نفت ایران را درمیدان‌های کنونی و آن دسته از میدان‌های که هنوز توسعه نیافته‌اند را افزایش دهد.


بهره‌برداری از طرح 203 میلیارد ریالی در شبکه برق‌رسانی

پاون همزمان با آغاز هفته دولت 11 طرح شاخص شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در بخش‌های بهینه‌سازی و احداث شبکه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر یک‌هزارو203میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمحمد هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این زمینه گفت: این شرکت در قالب 11 طرح نسبت به احداث و بهینه‌سازی پست‌های هوایی و زمینی، خطوط فشار ضعیف هوایی، خطوط فشار ضعیف زمینی، خطوط فشار متوسط زمینی و هوایی و همچنین احداث مزرعه خورشیدی اقدام خواهد کرد. وی همچنین افزود: احداث و بهینه‌سازی 56کیلومتر شبکه فشار متوسط، احداث و بهینه‌سازی 136کیلومتر شبکه فشار ضعیف و احداث و بهینه‌سازی 152 دستگاه پست فشار متوسط، تامین برق 29980 متقاضی جدید، اجرای مانیتورینگ پارامترهای الکتریکی 1200 دستگاه فیدر 20 کیلوولت، نصب 170 دستگاه سکسیونر هوایی موتوردار، پیاده‌سازی سامانه AMI در مناطق شرکت توزیع برق تهران بزرگ و نصب 8000 دستگاه خازن فشار ضعیف در شبکه توزیع برق تهران بزرگ ازجمله طرح‌های مذکور است. به گفته هاشمی، اتوماسیون و مانیتورینگ تعدادی از پست‌های توزیع برق به‌ویژه پست‌های مراکز حساس، پیاده‌سازی سامانه قرائت متمرکز کنتورهای ولتاژ اولیه و نیز کنترل و مدیریت به هنگام شبکه 20کیلو ولت از دیگر طرح‌ها در این زمینه است.


آب در پایتخت

جیره‌بندی نمی‌شود

مهر یک مقام مسوول در وزارت نیرو با اعلام اینکه درحال حاضر افت فشار آب در تهران اجرا نمی‌شود، گفت: سناریوی احتمالی جیره‌بندی تابستانی آب در پایتخت منتفی است. علیرضا نوذری‌پور با بیان اینکه دوماه از تابستان سپری شده و رفته‌رفته هوا به سمت افت دما پیش می‌رود، گفت: درباره احتمال و خطر جیره‌بندی تابستانی آب در پایتخت دیگر مشکلی وجود ندارد و این موضوع برای تابستان امسال منتفی است. معاون آبفای استان تهران با تاکید بر اینکه برای تامین آب در ماه‌های آینده باید وضعیت بارش‌های پاییزی بررسی شود، اظهار داشت: تا هفته گذشته، میزان بارندگی‌ها در تهران به میزان 279.5میلی‌متر بود که نسبت به میانگین بلندمدت 338.8میلی‌متر کاهش نشان می‌دهد. نوذری‌پور ادامه داد: میزان مصرف آب در تهران از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری تاکنون به میزان یک‌درصد کاهش نشان می‌دهد. در ۲۶ مردادماه امسال، میزان مصرف روزانه آب در تهران یکی از بیشترین ارقام به میزان ۳میلیون و۲۳۶هزار مترمکعب بود. این مقام مسوول در وزارت نیرو تاکید کرد: با وجود اینکه در ۲۰سال گذشته سالانه ۳درصد به مصرف آب تهران افزوده می‌شد، کاهش یک‌درصدی فعلی با وجود افزایش تعداد مشترکان و مصرف‌کنندگان، مناسب است و می‌توان گفت در این بخش رشد مصرف منفی نیز شده و دست‌کم ثابت مانده است.


تحقق 100 درصدی برنامه تولیدی در میدان گنبدلی

شانا مدیر فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: در دوسال اخیر برای نخستین‌بار برنامه تولیدی در میدان مشترک گازی گنبدلی به‌طور ١٠٠درصد تحقق یافته است. محمد مام بیگی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق حفظ و افزایش تولید از میدان مشترک گنبدلی است، گفت: هم‌اکنون حداکثر برداشت از این میدان گازی درحال انجام است. وی با یادآوری اینکه در سال١٣٧٨ شرایط به گونه‌یی شد که تولید از میدان مشترک گنبدلی به دلیل افت فشار درحال توقف بود، گفت: با برنامه‌ریزی و تلاش صورت گرفته و همکاری پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد تولید از این میدان ادامه یافته است. بیگی با تاکید بر اینکه از برنامه‌ریزی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق برای حفاری چاه‌های جدید در میدان مشترک گنبدلی در سال آینده خبر داد و گفت: همچنین قرار است با ایجاد تاسیسات فرآورشی درمحل این میدان گاز تولیدشده به مصرف مردم آن منطقه برسد، با تحقق این برنامه تولید از میدان فراتر از برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر