بیمه‌های حمایتی خاص راهی برای جذب سرمایه‌گذار

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۳۶


در حال حاضر که با وجود توافق‌های بین‌المللی، ورود سرمایه‌گذاران به حوزه صنایع کوچک رونق گرفته، ضروری است سرمایه‌هایی که قرار است برای توسعه صنایع کشور، چه از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و چه از طرف سرمایه‌گذاران خارجی هزینه شوند، تحت پوشش بیمه‌های تضمینی قرار گیرند تا ریسک سود این سرمایه‌ها به حداقل برسد.

از طرفی، پیش‌بینی می‌شود با ایجاد زیرساخت‌ها و تقویت صنعت بیمه، بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را بیش از پیش، به سمت و سوی توسعه صنایع کوچک تشویق کنیم؛ چرا که یکی از موضوعات اصلی در حیطه سرمایه‌گذاری، نحوه ارائه خدمات شرکت‌های بیمه‌یی است که بی‌شک، با ارائه چنین خدماتی، شاهد دو چندان شدن ورود سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در صنایع کوچک کشور خواهیم بود.

در این راستا، تدوین بیمه‌های حمایتی خاص برای صنعتگران حوزه صنایع کوچک یکی از اقدامات موثری است که از سوی سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران در حال اجرا شدن است. این سازمان برای به بار نشاندن چنین خدماتی، مطالعات دقیقی را در عرصه جهانی مورد بررسی قرار داده و به این واسطه نیز قرار است در آینده نه چندان دور، خدمات ارزنده‌یی را برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاران صنایع کوچک به انجام برساند. صنایع کوچک از جمله صنایعی است که سرمایه‌گذاری‌ها در آن اندک و مردمی محسوب می‌شود؛ به‌طوری که پای هیچ نهاد دولتی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه به میان نیامده است. بنابراین با ورود دولت تدبیر و امید به این حوزه، قرار شد تا اطمینان خاطری برای فعالان این عرصه درنظر گرفته شود؛ چرا که با وجود تحریم‌های نابرابر علیه ایران تا به امروز، صنعتگران کشور با میزان ضریب بالای ریسک‌پذیری در کشور مواجه بوده‌اند که از این پس، با اجرا و صدور بیمه‌نامه‌های حمایتی، قرار است به این واسطه، امنیت محصولات تولیدی و توزیعی این صنعتگران تضمین شود.

در این راستا اخیرا با حضور رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و چند تن از مسوولان شهرک‌های صنعتی، تفاهمنامه‌یی با شرکت بیمه ایران به امضا درآمد تا از طریق اجرای مفاد این تفاهمنامه، سطح پوشش بیمه‌یی صنعتگران افزایش یابد. در حال حاضر بیمه ایران بزرگ‌ترین شرکت بیمه کشور محسوب می‌شود که تولیت پوشش بیمه‌یی صنعتگران را نیز عهده‌دار شده است.

بر اساس این تفاهمنامه، نرخ این نوع بسته حمایتی در چارچوب‌های مختلفی درنظر گرفته شده که به محورهای انتخابی صاحبان سرمایه بستگی دارد.

بر اساس مسیر تعریف شده، چند لایحه خدمات نیز نظیر بیمه آتش‌سوزی، بیمه خدمات تکمیلی کارکنان و... درنظر گرفته شده است که انتظار می‌رود این موضوع با استقبال گرم صنعتگران روبه‌رو شود. خاطرنشان می‌شود، استفاده از خدمات بیمه‌یی تنها انتخاب نیست، بلکه یک الزام است که امیدواریم با تشکیل کارگروه‌های آموزشی بتوانیم ارایه چنین خدماتی را در سطح ملی ترغیب و تشویق کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر