روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۱۷

توهین به مراجع را نمی‌پذیریم -ایسنا آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس دستگاه قضایی گفت: اخلاق حرفه‌یی بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد، به همین دلیل معاونت فرهنگی را در قوه قضاییه تاسیس کردیم. آملی‌لاریجانی با اشاره به برخی از حوادث اخیر گفت: ما علاقه و توقع نداریم که نسبت به جامعه پزشکی توهینی به وجود بیاید و در دستگاه قضایی توهین به ساحت هیچ‌یک از مراجعین را قبول نداریم، البته از طرف دیگر دستگاه قضایی توقعاتی دارد. بسیاری از مسائل به جای آنکه در رسانه‌ها مطرح شده و حواشی‌ای را به وجود بیاورد می‌توانست با درایت و آگاهی تدبیر شود و این کار شدنی است.

وضعیت دارایی‌های ایران در حالت عدم توافق-ایرنا جرولد نادلر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان امریکا با تصریح این نکته که حتی اگر کنگره امریکا موفق به رد این توافقنامه شود ایران به پول‌های خود که در بانک‌های چین، هند و کشور‌های دیگر مصادره شده دست پیدا خواهد کرد حمایت خود را از متن برجام اعلام کرد.

هجوم اروپایی‌ها به بازار ایران- ایسنا روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: همزمان که کنگره امریکا بر سر توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 بحث و گفت‌وگو می‌کند، اروپایی‌ها برای تجارت با ایران هجوم آورده‌اند. حضور بازدیدکنندگان بی‌شمار در تهران آخرین نشانه از اختلاف میان امریکایی‌ها و اروپایی‌هاست. همزمان که اروپایی‌ها برای تجارت در ایران عجله دارند، کنگره امریکا در حال بررسی توافق هسته‌یی است.

حمایت 30نظامی امریکا از توافق هسته‌ای- تسنیم بری بلشمن موسس پژوهشکده مطالعاتی مرکز استایمون در مطلبی در هیل -نشریه کنگره امریکا- نوشت 30ژنرال و دریادار بازنشسته امریکایی نیز به جمع حامیان توافق هسته‌یی ایران پیوستند. پیش از این 100سفیر سابق امریکا، 29دانشمند، 60مسوول امنیتی امریکا و 11مسوول امنیتی و نظامی اسراییل نیز از این توافق حمایت کرده بودند. همه این افراد اعلام کرده‌اند که توافق ایران چه از نظر خود توافق و چه از نظر پیامدهای احتمالی آن برای امنیت خاورمیانه و امریکا یک توافق بسیار خوب است.

سفر هیات پارلمانی اسپانیا به ایران-

ایرنا حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس نهم گفت: ماریو مینگو رییس کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره اسپانیا در رأس هیاتی پارلمانی روز یک‌شنبه هشتم شهریورماه جاری به تهران سفر می‌کند. وی خاطرنشان کرد: ماریو مینگو و هیات همراه قرار است در سفر 4روزه به تهران با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات و مسوولان ایرانی دیدار و گفت‌وگو کنند.

تامین امنیت مراکز هسته‌ای با اس۳۰۰-

مهر ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رییس‌جمهور روسیه به افغانستان و مدیر بخش آسیای وزارت امور خارجه این کشور گفت: سامانه دفاع موشکی

اس۳۰۰ صرفا یک سلاح دفاعی است و صادرات آن به تهران تضمین‌کننده امنیت تاسیسات مسالمت‌آمیز هسته‌یی ایران است. پیش‌تر یک مقام عالیرتبه در وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده بود این سامانه پیش از پایان سال جاری در اختیار تهران قرار خواهد گرفت؛ به گفته وی میزان این سامانه تغییر نخواهد کرد و طبق قرارداد قبلی انجام خواهد شد.

تشکیل شورای بازرگانی ایران و آفریقای جنوبی- ایسنا ویلیام مکس فیلمان وایتهد سفیر آفریقای جنوبی در تهران با اشاره به عزم 2کشور ایران و آفریقای جنوبی برای گسترش روابط 2کشور در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی، خبر از تشکیل شورای بازرگانی ایران-آفریقای جنوبی در آینده نزدیک داد. وی تصریح کرد: کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی نخستین کمیسیون مشترکی است که در دولت دموکراتیک نلسون ماندلا تشکیل شد و اکنون نیز 21سال از تشکیل این کمیسیون مشترک می‌گذرد که خود نشان‌دهنده روابط سیاسی قوی بین این 2کشور است.

بیانیه حمایت بیش از 95سفیر سابق ایران از برجام-تعادل جمعی از سفرا و روسای سابق نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیران سابق وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره توافق برجام بیانیه‌یی منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: به فرجام رسیدن مذاکرات هسته‌یی میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، با مسوولیت وزارت امور خارجه و مدیریت شایسته و کارآمد دکترمحمدجواد ظریف، فصلی نوین در عملکرد دیپلماسی ایران را رقم زد که شایسته قدردانی و اهتمام است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر