رسانه بدون اعتماد مخاطب بوق تبلیغاتی است

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۱۶

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم رونمایی از تمبر یادبود نودمین سال انتشار روزنامه اطلاعات از اعتماد به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یک رسانه یاد کرد و گفت: رسانه‌ها اگر اعتماد مخاطبان را به‌دست نیاورند بدون اعتماد مخاطب یک بوق تبلیغاتی هستند. وی گفت: ممکن است رسانه‌یی بدون اعتماد مردم دیده یا شنیده شود اما به‌عنوان یک رسانه موفق و مورد اعتماد برای کسب اطلاعات و اخبار در ذهن مخاطبان لحاظ نخواهد شد. وی در ادامه به عوامل ایجاد اعتماد در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین عامل ایجاد اعتماد، صداقت است و دروغگویی دشمن اعتماد است. اعتماد از آن جمله چیزهایی است که یک عمر به‌دست می‌آید و به یک شب از دست می‌رود چه بسا دروغ در یک رسانه باعث فرو ریختن آن رسانه از چشم مخاطب خواهد شد. تحت هیچ شرایطی رسانه نباید دروغگویی و اخبار کذب و دروغ را منتشر کند چراکه با این کار علاوه بر زیر سوال بردن اخلاق حرفه‌یی خود باعث عدم اعتماد مخاطبان نیز خواهد شد. وی اضافه کرد: این‌گونه رسانه‌ها هرگز نخواهند توانست برای مدت طولانی سر همگان را کلاه بگذارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر