تغییرات پی‌درپی در مدیریت شستا

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۱۰


عملکرد دو دولت گذشته منافع تامین اجتماعی را به خطر ا نداخت

داستان تغییر مردان دولتی در سازمان تامین اجتماعی همچنان ادامه دارد و باز هم یک عزل و نصب دیگر در مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی موسوم به شستا اتفاق افتاد. دیروز در نشستی با حضور وزیر کار و رییس سازمان تامین اجتماعی محمد سعیدی از سرپرستی شستا رفت و سیدمحمدرضا آیت‌اللهی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب شد.

در خردادماه هنوز 2هفته بیشتر از انتخاب محسن جلال‌پور به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران نگذشته بود که فیاض‌بخش با کرسی دبیرکل از شستا به اتاق بازرگانی رفت و محمد سعیدی به عنوان سرپرست شستا مشغول به فعالیت شد. اوایل تیرماه بود که خبر انتصاب سعیدی به سمت مدیرعامل شستا منتشر شد، هرچند این خبر در هاله‌یی از ابهام بود و به اعلام رسمی نرسید. حالا بعداز گذشت نزدیک به 2ماه از این انتصاب، هیات‌مدیره شستا به اتفاق آرا محمدرضا آیت‌اللهی را به عنوان مدیرعامل جدید شستا انتخاب کردند. در سوابق محمدرضا آیت‌اللهی وزارت معادن و فلزات در دوره جنگ تحمیلی، استانداری تهران، ریاست هیات‌مدیره ذوب‌آهن و مدیرعامل شرکت صدر تامین به‌چشم می‌خورد. علی ربیعی در نشستی که در محل شستا برگزار شد، با اشاره به جنجال‌های گذشته که در سازمان تامین اجتماعی پیش آمده بود، گفت: طی 8سال فعالیت دولت‌های نهم و دهم به دلیل مدیریت ناکارآمد در سازمان تامین اجتماعی همواره کارگران به دلیل به خطر افتادن منافع صندوق دچار دلشوره و نگرانی بودند که خوشبختانه طی 2سال گذشته این دغدغه در اذهان کارگران زدوده شد. وی با اشاره به مدیران شستا که در این نشست حضور داشتند، بیان کرد: در صورتی که مدیر جدیدی در مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی انتخاب می‌شود باید برای تامین مصارف اداری از جمله نیاز به تامین فضاهای اداری درچارچوب‌های قابل قبول و با اخذ نظر کارشناسی و مجوز اقدام کنند.

وزیر کار انتخاب مدیرعامل جدید شستا را از داخل مجموعه این شرکت، انتخابی شایسته عنوان کرد و گفت: از دیگر نکاتی که هیات‌مدیره شستا باید به آن توجه کنند، ایجاد هم‌افزایی بین شرکت‌ها و جهت‌دهی خرید و تامین نیازها از شرکت‌های زیرمجموعه و تقویت بانک رفاه کارگران و بیمه‌های وابسته باشد و ازسوی دیگر توجه به رسالت اجتماعی و کمک به خانواده بازنشستگان وکارگران و مشارکت در خیرجمعی برای فرزندان بی‌پناه ایران اسلامی باید مدنظر قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر