چراغ سبز به بانک جدید تعاون

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۸۳


مهر| معاون تعاون وزارت کار با اعلام اینکه تاکنون ۱۵۰تعاونی مالی از بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، گفت: بانک مرکزی با تشکیل بانک تعاونی جدید موافق است.

سیدحمید کلانتری درباره آخرین اقدامات انجام شده درباره تعاونی‌های اعتبار و برگشت این موسسات به بازار پولی کشور گفت: تعاونی‌های اعتبار آزاد که وابسته به یک گروه شغلی نیستند از طریق بانک مرکزی در موسسات واجد شرایط شکل می‌گیرند. معاون تعاون وزارت کار اظهار کرد: پیشنهادی که ما به بانک مرکزی دادیم، این است که تعاونی‌های اعتباری در قالب تعاونی سهامی عام تشکیل و ساماندهی شوند. همچنین در مورد تعاونی‌های گروه اعتبار شغلی که تعاونی اعتباری‌های فعالی هستند و در واحدهای صنعتی حضور دارند، بانک مرکزی با فعالیت این بخش‌ها هیچگونه مشکلی ندارد.

این مقام مسوول در وزارت کار تاکید کرد: شرایطی برای این تعاونی‌ها گذاشته شده و تعاونی‌های اعتباری گروه شغلی خودشان را با آن شرایط تطبیق داده و تاکنون نیز در این بخش ۱۵۰تعاونی اعتباری گروه شغلی توانسته‌اند مجوزشان را از بانک مرکزی دریافت کنند. از ۶۵۰ تعاونی اعتباری که در این بخشش حضور دارند ۵۰۰ تعاونی مانده‌اند که باید مجوز فعالیت بگیرند که از طریق وزارتخانه و ادارات تعاون استان‌ها معرفی می‌شوند که بتوانند شرایط را تامین و مجوز فعالیت دریافت کنند.

معاون وزیر کار درباره برخوردهای انجام شده با تعاونی‌های اعتبار در دوره‌های گذشته و جذف یک‌باره آنها از بازار پولی کشور گفت: اعتقاد داریم تعاونی‌های اعتبار در ماهیت مشکلی ندارند ولی برخی مسائل وجود داشت و بهتر بود به جای پاک کردن صورت مساله، اصلاح صرت می‌گرفت. در هر حال این اتفاق از قبل رخ داده بود و تعاونی‌های اعتبار آزاد در هم ادغام و موسسه مالی اعتباری تشکیل دادند یا تشکیل یک بانک شد. امیدواریم بتوانیم در قالب تعاونی‌های سهامی عام موسسات مالی اعتباری معتبر و هم بانک تعاونی جدید داشته باشیم. بانک مرکزی تاکید دارد اگر کسانی باشند که شرایط لازم را داشته باشند، استقبال می‌شود چون در قانون اصل ۴۴ وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر