آسمان امریکا در تصرف هواپیماهای بی‌سرنشین

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۶۹


مازیار معتمدی

نیویورک‌تایمز

شعله‌های مرگبار در شمال‌ غرب - درحالی که شعله‌های آتش دارند منطقه تویسپ واشنگتن را می‌سوزانند، آتش‌نشانان با کمبود نیرو مواجه هستند.

دانشمندان می‌گویند: سیاره داغ‌تر باعث افزایش خشکسالی‌های بعدی خواهد بود - دانشمندان روز پنج‌شنبه اعلام کردند گرمایش جهانی به وجود آمده توسط انسان‌ها باعث شده خشکسالی‌های ایالت کالیفرنیا 15 تا 20درصد شدیدتر باشد و اخطار دادند درحالی که جهان دارد گرم‌تر می‌شود، خشکسالی‌های بعدی مسلما بدتر خواهد بود. باوجود اینکه کشفیات جدید نشان داده که این خشکسالی بیشتر پیامد تغییرپذیری طبیعی آب و هوایی است، دانشمندان اضافه کردند که احتمال بحرانی شدن خشکسالی، به خاطر تغییرات آب و هوایی بالاتر می‌رود. به گفته آنها طی یک قرن گذشته، احتمال به وجود آمدن خشکسالی‌های شدید در کالیفرنیا دو برابر شده است. اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده هم روز پنج‌شنبه گزارش داد که درجه حرارت‌های ثبت‌ شده جهانی در ماه جولای بالاتر از هر ماه دیگر در تاریخ 136 ساله ثبت آنها بوده و نخستین هفت ماه سال 2015 هم گرم‌ترین هفت ماه تاریخ بوده است. موج‌های گرمای فصل تابستان تا به حال جان هزاران نفر را گرفته‌اند.


واشنگتن‌پست

هواپیماهای بی‌سرنشین سرکش، فضای هوایی امریکا را مسدود کرده‌اند - روز یک‌شنبه مجموعه‌یی کوچک از هواپیماهای بی‌سرنشین سرکش فضای هوایی امریکا را در گستره‌یی که پیش از این دیده نشده بود، مسدود کردند. ساعت 8:51 دقیقه صبح یک هواپیمای بی‌سرنشین سفیدرنگ، خلبان یک پرواز جت‌بلو را درست قبل از فرود این هواپیما ترساند. در واشنگتن، خلبان یک هواپیمایی سِسنا گزارش داد که یک هواپیمای بی‌سرنشین در منطقه هوایی شدیدا کنترل‌شده بالای پایتخت کشور در ارتفاع 1500 فوتی پرواز می‌کند و ارتش ایالات متحده برای احتیاط مجبور به ارسال جت‌های جنگنده شد. در کل 12 حادثه اینچنینی در سراسر امریکا رخ داده؛ حوادثی که تا سال گذشته کسی حتی چیزی درباره آنها نشنیده بود. اما امسال اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده 700 مورد مشابه را گزارش کرده که سه برابر تعداد کل حوادث سال گذشته است. این سازمان به نگرانی‌های رو به رشد در این مورد و عدم قابلیتش برای مهار آن اقرار کرده است.


لس‌آنجلس‌تایمز

از جنگجو تا محافظ - سال‌هاست افسران اداره پلیس شهر لس‌آنجلس زیر سایه گذشته تیره این اداره کار کرده‌اند. این اداره در دهه‌های 1970 و 1980 به عنوان نیرویی سفت و سخت و اشغالگر عمل می‌کرد که با ماشین‌های تانک‌مانند دیوار خانه‌های معتادان را پایین می‌ریخت و هر کسی را که می‌خواست در نخستین نگاه دستگیر می‌کرد. افسران پلیس آن دوران طوری تعلیم داده می‌شدند که خود را به عنوان جنگجویان نبردی پایان‌ناپذیر در مقابل جرم و جنایت ببینند. اما حالا این اداره از گذشته بدنام خود به عنوان درسی حیاتی برای افسران امروزی‌اش استفاده می‌کند. بیل اسکات رییس این اداره اخیرا در جمعی پر از افسران پلیس تازه‌کار گفت: «ما جنگجو بودیم. اما حالا باید به خودمان به عنوان محافظان جوامع‌مان نگاه کنیم. معنی‌اش این است که اگر باید کسی را به زندان ببریم، او را به زندان می‌بریم، اما وقتی که باید همزادپندار باشیم و باید انسان باشیم، باید بتوانیم این کار را هم انجام دهیم».

گاردین

از ما تقدیم به تو، سیلا - در عکس گل‌های فرستاده‌ شده توسط پل مک‌کارتنی و رینگو استار اعضای گروه بیتلز برای احترام به مراسم خاکسپاری سیلابلک دیده می‌شوند. بلک خواننده، مجری تلویزیونی و بازیگر معروف بریتانیایی بود که چند دهه پیش با کمک بیتلزها به شهرت رسید. مراسم خاکسپاری او هزاران نفر را به خیابان‌های شهر لیورپول کشاند.

کوربین: اگر من رهبر شوم، حزب کار برای عراق معذرت‌خواهی می‌کند - جرمی کوربین نامزد پیشرویی که احتمال دارد رهبر بعدی حزب کار باشد، اعلام کرد اگر او ماه آینده رهبر شود، به نیابت از حزب کار به خاطر جنگ عراق معذرت‌خواهی می‌کند. کوربین در بیانیه‌یی به گاردین گفت به خاطر «حیله‌گری‌ها»یی که در نهایت منجر به آغاز جنگ عراق در سال 2003 شد، از مردم بریتانیا و همچنین از مردم عراق به خاطر زجری که کشیدند معذرت‌خواهی می‌کند. چنین عذر‌خواهی‌یی می‌تواند از نظر سمبلیک بسیار مهم باشد؛ آن هم مخصوصا در حزبی که 12سال پس از پیوستن به ایالات متحده در جنگ، این موضوع هنوز هم برایش دردناک است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر