سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۵۶

تسنیم قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: دولت در زمینه آب و برق سنگ‌تمام گذاشته اما سنگ‌تمام دیگری نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید بگذارد تا این دو صنعت از لحاظ اقتصادی گردش خوبی داشته باشد. ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: نیمی از قانون حمایت از صنعت برق در مجلس به تصویب رسیده و بقیه در حال بررسی است. وی با تشکر از کمیسیون انرژی مجلس افزود: نگاه مجلس باید به زیرساخت‌ها باشد و فضاها را برای فعالیت باز کند.

شانا مجری طرح آزادگان شمالی بااشاره به پیشرفت ٩٥درصدی این میدان مشترک در مردادماه گفت: در حال حاضر بیش از ٣٠فعالیت به‌طور همزمان در حال انجام است و امکان توقف فعالیت‌ها در این مرحله از پیشرفت وجود ندارد. کرامت بهبهانی بااشاره به انتشار اخباری مبنی بر صفر بودن پیشرفت فعالیت‌ها در آزادگان شمالی با رد قاطع این خبر، تصریح کرد: همان‌طور که اهل فن می‌دانند پروژه هرچه به انتهای خود نزدیک‌تر شود از سرعت کار کاسته می‌شود، زیرا حساسیت فعالیت‌ها افزایش می‌یابد.

ایسنا رییس هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: باوجود اینکه ایران پتانسیل صادرات 15میلیارد دلار برق را به‌صورت خالص و در قالب کالا و خدمات دارد اما به‌دلیل برخی مسائل صادرات آن نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است. علیرضا کلاهی با بیان اینکه صادرات برق می‌تواند مزایای خوبی را نظیر رفع کمبود بودجه وزارت نیرو و کمبود نقدینگی توانیر و بخش خصوصی داشته باشد، اظهار کرد: بخش دیگری از صادرات مربوط به کالا و خدمات برقی توسط بخش خصوصی می‌شود که در این زمینه نیز با کاهش روبه‌رو هستیم.

پاون به‌منظور تامین برق مورد نیاز مشترکین روستایی و بهبود وضعیت ولتاژ، پست سیار63 به 20کیلوولت کرفس در منطقه شمال استان همدان نصب و راه‌اندازی شد. محمدرضا مسلمی ناظر پروژه مذکور با اعلام این خبر افزود: در این ایستگاه یک دستگاه پست سیار63 کیلوولت با ظرفیت ترانس قدرت 15مگا ولت آمپر و یک فیدر خط 63کیلوولت و سه فیدر خط خروجی 20کیلوولت نصب، تست و راه‌اندازی شده است.

شانا مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از شروع ثبت‌نام سرمایه‌گذاران طرح افزایش ٦٠٠هزار موتورخانه موجود در کشور از هفته نخست شهریور ماه خبر داد. ساسان کاظمی‌نژاد اظهار کرد: طرح «افزایش کارایی ٦٠٠هزار موتورخانه در کشور» که شامل ٥٠٠هزار موتورخانه تیپ مسکونی و ١٠٠هزار موتورخانه تیپ اداری و تجاری می‌شود از سال گذشته به‌عنوان نخستین طرح بند «ق» تبصره٢ قانون بودجه سال٩٣ در دستور کار شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر