صنعت

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۵۰

عدم شفافیت برنامه دولت پس از لغو تحریم‌ها

فارس دبیر انجمن ریخته‌گری با اشاره به شفاف نبودن فضای اقتصادی کشور و تصمیمات دولت برای شرایط پس از تحریم گفت: صنعتگران در برنامه‌ریزی‌ خود با ابهامات زیادی روبه‌رو هستند و در این شرایط اطلاع‌رسانی شفافی از سوی دولت انجام نمی‌شود. عبدالحمید قدیمی درباره برنامه‌هایی که دولت باید پس از لغو تحریم‌ها در پیش گیرد، اظهارکرد: درحال حاضر بخش خصوصی و صنعتگران اطلاع دقیقی از برنامه‌های دولت در شرایط بعد از تحریم ندارند و فقط گمانه‌زنی‌هایی در این مورد صورت گرفته است. وی افزود: وزارت صنعت در مورد برنامه‌ریزی برای شرایط بعد از لغو تحریم‌ها هیچ جلسه‌یی با تولیدکنندگان صنعت ریخته‌گری نداشته است و درحال حاضر ابهامات زیادی برای صنعتگران وجود دارد. قدیمی تصریح کرد: درحال حاضر در فضای عمومی جامعه انتظاراتی برای کاهش قیمت ارز و افزایش قدرت خرید مردم در شرایط بعد از لغو تحریم‌ها ایجاد شده که بیشتر ناشی از آمال و آرزوهای افراد عادی است. وی ادامه داد: نمونه این افکار را در کاهش نرخ ارز در زمان اعلام توافق اولیه هسته‌یی شاهد بودیم. در چنین شرایطی دولت نیز سیاست‌های دقیق و روشنی را در مورد برنامه‌های اقتصادی خود اعلام نمی‌کند.


افزایش تصفیه فاضلاب صنعتی به 200 هزار مترمکعب

ایسنا معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از افزایش میزان تصفیه فاضلاب صنعتی در داخل شهرک‌ها به بیش از 200هزار متر مکعب در روز تا پایان سال آینده خبر داد.

فتحعلی محمدزاده با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در ارتباط با مسائل زیست محیطی گفت: روزانه 145هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب صنعتی در داخل شهرک‌ها داریم که علاوه‌بر این 42هزار مترمکعب در روز تصفیه‌خانه در دست اجرا و 30هزار مترمکعب در روز درحال مطالعه است. با پیگیری‌های انجام شده، امیدواریم تا پایان سال آینده ظرفیت تصفیه فاضلاب صنعتی در داخل شهرک‌ها به بیش از 200هزار مترمکعب در روز برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر