تجارت‌خوانی

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۴۶

بی‌اثری رفع تحریم‌ها در صورت وجود مشکلات داخلی

تسنیم نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: تحریم در شرایطی اثر داشته ولی اگر مشکلات داخلی ما برطرف نشود رفع تحریم‌ها هیچ اتفاق جدیدی در اقتصاد ما ایجاد نمی‌کند. غلامرضا شافعی در نشست خبری هیات رییسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد اظهار داشت: نقش خبر و رسانه نقشی مهم و محوری در توسعه کشور است. وی تصریح کرد: رسانه‌ها دیوار بلند و محکمی در مقابل حرکت‌های فسادآمیز در جامعه هستند و اگر امکان نشر حقایق را در کشور در مورد مسائل اقتصادی هموار کنیم بیش از هر چیزی برای پیشگیری از فساد موثر است. رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به ضعف‌هایی که در رسانه‌ها وجود دارد خاطرنشان کرد: اطلاعات اقتصادی برخی خبرنگاران بسیار پایین است و افراد باید دانسته‌های خود را از حوزه‌یی که در آن فعالیت دارند بالا ببرند. شافعی افزود: خبرنگار در واقع معلم صادقی است که در جهت تعلیم و هدایت افکار عمومی کار می‌کند و باید اصل صداقت در این حوزه کاملا رعایت شود.


واردات ۵ بذر منوط به دریافت گواهی بهداشتی از فرانسه شد

سازمان توسعه و تجارت شرایط واردات و قرنطینه‌یی بذر گشنیز، بامیه، آندیو، پاپایا، چمن برموداگراس از سوی سازمان توسعه تجارت اعلام شد. بر اساس بخشنامه وزارت جهادکشاورزی واردات بذرها منوط به دریافت گواهی بهداشت گیاهی معتبر از وزارت کشاورزی کشور فرانسه یا ارگان رسمی دولتی مشمول صدور گواهی بهداشت گیاهی در کشور فرانسه است. همچنین انجام ضدعفونی محموله با قارچ‌کش و حشره‌کش مناسب در کشور فرانسه و درج مشخصات آن در گواهی بهداشت گیاهی مربوطه الزامی است. براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، محموله باید عاری از خاک، بقایای گیاهی، بذور علف‌های هرز، حشرات زنده و علائم بیماری‌ها و هر بخش از محموله باید دارای بسته‌بندی مناسب بوده و دارای برچسب (Label) باشد که به‌طور واضح نام علمی گیاه (جنس و گونه) روی آن درج شده باشد.


تناقض‌ در ۱۸هزار بخشنامه و ۱۲هزار نوع قانون

فارس رییس کمیسیون کسب‌وکار اتاق تهران معتقد است؛ قوانین متناقض و دست‌وپا گیر فضای کسب‌وکار باید هر چه زودتر برداشته شود که نمونه آن قانون بیمه و مالیات بر ارزش افزوده است. بهبود فضای کسب‌وکار دغدغه‌یی است که طی 2سال گذشته مسوولان مدام درباره آن سخن گفته و حتی سعی در اجرایی کردن قوانین بهبود فضای کسب‌وکار دارند، اما ظاهرا رتبه 132 ایران در این زمینه قصد بهبود نداشته و اکنون پارلمان بخش خصوص اعلام کرده است که اگر وضعیت فضای کسب‌وکار بهبود نیابد، مانعی برای ورود سرمایه‌گذار خارجی در کشور ایجاد خواهد شد. محمدرضا نجفی‌منش رییس کمیسیون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با فارس، به این نکته اشاره کرد که اصولا قانون فضای کسب‌وکار برمبنای تولید قرار نگرفته و بیشتر بازدارنده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر