گشایش سرمایه‌گذاری در کشور دستاورد دولت یازدهم

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۳۸


علی ربیعی وزیر تعاون، کار‌ورفاه اجتماعی گفت: اولویت دولت تدبیر و امید؛ مبارزه با فساد و فقر و بهبود روابط با گروه‌های مختلف اجتماعی بر اساس وعده‌های رییس‌جمهوری است. مبنای ما حفظ بیت‌المال و حقوق مردم و اعلام آمار واقعی به آنان است. بزرگ‌ترین درس از 28 مردادماه این است وقتی مردم ناامید می‌شوند که بین نخبگان و گروه‌های مرجع اختلاف بیفتد و به همین ترتیب، دولتی هرچند محبوب متزلزل می‌شود. وزیر تعاون، کار‌ورفاه اجتماعی دلیل خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را تاکنون امیدوار نگهداشتن مردم دانست و افزود: انسجام در کشور را توانستیم زیرنظر رهبری حفظ کنیم. ربیعی در ادامه سخنانش، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید چند سیاست را همزمان دنبال کرده، نخستین سیاست را ژئوپلیتیک سیاسی در مذاکرات هسته‌یی خواند و با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌یی در وین اظهار کرد: در سایه حمایت‌های رهبری و تدبیر دولت، پرستیژ کشورمان در عرصه بین‌المللی ارتقا یافته است. این مهم در کنار فراهم شدن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، از دستاوردهای بزرگ دولت است. ربیعی بزرگ‌ترین مخالفان جمع‌بندی مذاکرات هسته‌یی را رژیم صهیونیستی ذکر و بیان کرد: خوشحالیم که این رژیم غاصب، یک بار دیگر از ما عصبانی باشد. وی با بیان اینکه نباید انتظار فزاینده از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌یی داشته باشیم، گفت: انتظار فزاینده، آسیب این موفقیت است.

وزیر تعاون، کار‌ورفاه اجتماعی یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید را گشایش در حوزه سرمایه‌گذاری خواند و گفت: در دولت تدبیر و امید گشایش‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد و بسیاری از شرکت‌های خارجی، برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ابراز تمایل کرده‌اند که هم عزت برای کشور و هم تعامل با سایر کشورها را دارد.

وی افزایش واردات را یک آفت برای کشور دانست و گفت: متاسفانه با واردات در زمینه چای و برنج، ذائقه ایرانیان برای چای تغییر کرد و نیز با واردات بی‌رویه برنج، این مساله هم در حال رخ دادن است که نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد و دولت به این موضوع توجه دارد. ربیعی با بیان اینکه سیاست رفاهی از سیاست‌های اصلی دولت است، گفت: دولت، نگاه جبرانی و صدقه‌یی ندارد چراکه رفاه، حق مردم است. همچنین طی سال گذشته به‌حدود 10‌میلیون نفر سبدهای غذایی برای مقابله با کمبود کالری و پروتئین اعطا کردیم. تاکنون در دولت تدبیر و امید، 10‌میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و مطالعات ما نشان می‌دهد، تقریبا بخش اعظمی از افرادی که بیمه شده‌اند، حاشیه‌نشین بودند. همچنین فراهم کردن شرایط استفاده بهتر از دفترچه‌های بیمه‌های درمانی و سلامت، روندی است که دولت پیشرفت آن را متوقف نخواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر