روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۳۵

مگر می‌شود با امریکا کنار آمد؛ تعادل آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به توافق هسته‌یی و با بیان اینکه مگر می‌شود با جنایت‌هایی که آمریکا کرده کنار آمد گفت: در این مذاکرات، ایران به عنوان ابرقدرت در جهان مطرح شد، منطق قوی ایران به گوش دنیا رسید و مظلومیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها روشن شد.

تسریع روند ویزای هند برای ایرانیان ؛ ایرنا نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در دیدار با حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در اوفای روسیه که 18تیر برگزار شد، به روحانی قول داد که روند صدور روادید برای ایرانیان را تسریع بخشد. تاکنون صدور روادید هند برای ایرانیان به علت قرار گرفتن ایران در لیست بررسی قبلی سوابق و استعلام از چندین مرجع مختلف، چند ماه به طول می‌انجامید .

حمایت یک دموکرات دیگر از توافق هسته‌ای؛ ایسنا سناتور کلیر مک کاسکل، روز پنج‌شنبه با اعلام حمایت از توافق هسته‌یی بیست‌و‌ششمین سناتور دموکرات است که از توافق حمایت کرده است. او در ادامه تاکید کرد: برای من روشن است همه جامعه بین‌المللی در حمایت از توافق هسته‌یی متحد هستند و تنها مخالف آن اسراییل است.

دیدار معاونان وزارت خارجه ایران و سوییس ؛ ایرنا حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه با دبیرکل وزارت خارجه سوییس در پایتخت این کشور دیدار و درخصوص مسائل منطقه گفت‌وگو کردند. در این دیدار حسین امیرعبداللهیان و ایو رسیه با ارزیابی آخرین وضع سوریه و یمن، بر تمرکز بر راهکار سیاسی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشورها تاکید کردند.

برگزاری رزمایش بزرگ موشک‌های بالستیک؛ فارس سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سپاه پاسداران توانمندی‌ها و قدرت نظامی خود به‌ویژه موشک‌های بالستیک زمین به زمین را روز‌به‌روز توسعه می‌دهد، از برگزاری رزمایش بزرگ موشکی در آینده نزدیک خبر داد. وی تصریح کرد: رزمایش‌هایی که طبق برنامه از قبل پیش‌بینی شده بود، انجام گرفته ولی رسانه‌یی کردن این اقدامات فراتر از حیطه سپاه و ستاد کل بوده است و دراختیار شورای عالی امنیت ملی است.

تحویل نخستین محموله سوخت نیروگاه بوشهر؛ تسنیم موسسه دولتی روس اتم در اطلاعیه‌یی از تحویل محموله جدید سوخت هسته‌یی به واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر تا اوایل شهریورماه خبر داد. در اطلاعیه شرکت تول وابسته به موسسه دولتی روس اتم روسیه آمده است: محموله جدید سوخت هسته‌یی برای نیروگاه اتمی بوشهر در کارخانه کنسانتره‌های شیمیایی شهر نووسیبریسک روسیه تهیه شده است. بنا بر این اطلاعیه، قرار است رساندن سوخت هسته‌یی تازه به نیروگاه اتمی بوشهر در جریان تعمیرات برنامه‌ریزی شده نیروگاه در ماه سپتامبر با حضور کارشناسان بین‌المللی صورت گیرد.

دعوت از نخست‌وزیر هلند برای سفر به تهران ؛ ایرنا امیرحسین زمانی‌نیا فرستاده ویژه رییس‌جمهوری ایران در دیدار با وزیر اقتصاد هلند با تسلیم دعوت حسن روحانی رییس‌جمهوری از نخست‌وزیر هلند برای شرکت در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، بر ضرورت تقویت مناسبات دو جانبه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد. زمانی‌نیا در این دیدار اظهار داشت: حضور هلند به‌عنوان کشور ناظر در این اجلاس بسیار حائزاهمیت بوده و امیدوارم که با حضور شایسته در این نشست از فرصت موجود جهت تقویت مناسبات دو جانبه در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

تلاش لابی سعودی برای توقف توافق هسته‌ای؛ فارس پایگاه خبری فرست لوک در گزارشی نوشت که 6میلیون دلار پول از طریق گروهی به‌نام ابتکار امنیتی امریکا به شبکه‌های تلویزیونی این کشور تزریق شده تا به شهروندان امریکایی بقبولاند که از سناتورهای خود بخواهند با توافق هسته‌یی ایران مخالفت کنند. رییس این گروه یک سناتور سابق به‌نام نورم کلمن است که برای عربستان‌سعودی در امریکا لابیگری می‌کند. شرکت کلمن با نام «هاگان لوولز» ماهانه 60هزار دلار ازسوی عربستان حمایت مالی می‌شود.

کمبود مراکز درمانی از عوامل مهاجرت روستاییان؛ تعادل آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم گفت: نبود یا کمبود مراکز درمانی یکی از عوامل مهاجرت روستاییان به شهر است و اگر امکانات روستاها در این خصوص کافی باشد تا حدود زیادی مهاجرت‌ها انجام نخواهد شد. وی در دیدار سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت اظهار داشت: سلامتی حرف اول را در تمامی فعالیت‌های اجتماعی می‌زند، چراکه تا انسان سلامت نباشد هیچ کاری از او برنمی‌آید.

ابراز ناراحتی مردم از هزینه‌های بالای درمان سرطان؛ تعادل آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی‌اردبیلی از مراجع تقلید شیعه در قم گفت: بسیاری از مردمی که به دفتر ما مراجعه می‌کنند، از هزینه‌های بالای درمان سرطان ابراز ناراحتی می‌کنند، البته شنیده‌ایم که خدمات خوبی را وزارت بهداشت برای بیماران سرطانی صعب‌العلاج درنظر گرفته اما باید قبول کنیم که هنوز این هزینه‌ها کمرشکن است. وی در دیدار سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت اظهار داشت: جامعه پزشکی خدمات خوب زیادی را به مردم ارائه داده که همه آن را می‌دانیم.

بیمارستانی ویژه زنان در تمامی شهرها احداث شود؛ تعادل آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر بهداشت گفت: اقدامات وزارت بهداشت در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی باعث خوشحالی و دلگرمی مردم است. وی اظهار داشت: مردم قدردان زحمات پزشکان هستند و من هر چه از مردم شنیدیم، ابراز رضایت از جنابعالی و وزارت تحت امر شما بوده است.

اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت مشخص شدند؛ تعادل اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در نخستین کنگره این تشکل سیاسی مشخص شدند. در رای‌گیری به‌عمل آمده در مرحله اول در جریان برگزاری نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران که از صبح دیروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، ۳۰نفر از عضو شورای مرکزی مشخص شدند.

حضور هفت وزیر در کمیسیون‌های مجلس؛ ایرنا وزرای ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه‌‌وشهرسازی در جلسات هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر