داعش فرمان تسخیر استانبول را داد

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۴۳


گروه تروریستی و تکفیری داعش در تبلیغات خود مستقیما به ترکیه حمله کرده و خواستار قیام علیه «اردوغان شیطان» شده است. به‌زعم این گروه تروریستی، اردوغان به اسلام خیانت کرده و ترکیه را به امریکا فروخته است.

به گزارش دویچه‌وله، داعش در یک ویدیوی اینترنتی گفته اردوغان را شیطان می‌داند؛ شیطانی که کشور را به پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان) و امریکا فروخته است. در این ویدیوی هفت دقیقه‌یی سه تروریست تکفیری با سلاح خودکار دیده می‌شوند که اردوغان را به خیانت متهم می‌کنند.

بنا به گزارش‌هایی که در رسانه‌های ترکیه منتشر شده، این نخستین ویدیوی داعش است که در آن فراخوان تسخیر استانبول را می‌دهند. ترکیه در هفته‌های اخیر به جنگنده‌های امریکایی اجازه داد از پایگاه داخل خاک این کشور برای بمباران مواضع داعش استفاده کنند. بسیاری از افرادی که می‌خواستند به نیروهای داعش بپیوندند، از مرز ترکیه عبور می‌کردند. اکنون ظاهرا این مسیر نیز ازسوی دولت ترکیه بسته شده است. با این حال دولت اردوغان متهم است به اینکه حتی پس از آنکه سیاست حمله به داعش را در پیش گرفت، بیش از آنکه این گروه را هدف قرار دهد، به مواضع کردهای مسلح ترکیه پ‌ک‌ک هجوم برده است.

کردهای سوریه نیز که یکی از مهم‌ترین نیروهای رزمنده علیه تروریست‌های داعش در خاک سوریه هستند، بارها از بمباران مواضع خود ازسوی جنگنده‌های ارتش ترکیه خبر داده‌اند. اگرچه سیاست ترکیه در مبارزه با نیروهای افراطی ازسوی بسیاری ناظران چندان جدی گرفته نمی‌شود، اما به‌نظر می‌رسد داعش این سیاست را جدی‌تر از آنچه هست، گرفته و بر مبنای آن حکم جهاد علیه اردوغان را داده است. با تمام این اوصاف برخی نیروهای پ‌ک‌ک معتقدند که حتی حمله انتحاری در شهر سوروچ که بیش از ۳۰کشته برجای گذاشت نیز بخشی از توطئه اردوغان علیه کردها و برای جبران شکست او در انتخابات پیشین مجلس ترکیه بوده است. بیشتر قربانیان انفجار در شهر کردنشین سوروچ، جوانانی بودند که برای یاری به مردم کوبانی عازم آن منطقه بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر