داستان جدیدی از خالق «ارباب حلقه‌ها» منتشر می‌شود

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۳۱

نسخه دست‌نویس داستان «کولروو» اثر جی.‌آر تالکین در سال۱۹۱۴میلادی به زودی برای نخستین‌بار منتشر و روانه بازار کتاب می‌شود. «داستان کولروو» نوشته یکی از معروف‌ترین تخیلی‌نویسان جهان جی.‌آر تالکین به زودی منتشر می‌شود. این اثر پیش از این تنها یک در ژورنال مطالعات تالکین و آثارش منتشر شده و تحقیقات و مقالات متعددی پیرامون آن نوشته شده است. این کتاب که تحت تاثیر اشعار حماسی و برخی از افسانه‌های فنلاندی به رشته تحریر درآمده، روایتی غم‌انگیز و دردناک را در دل خود دارد. تالکین در این کتاب افسانه‌یی درباره یک کودک یتیم را تصویر می‌کند که به دنبال انتقام از یک جادوگر ماجراهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

به گفته کارشناسان، افسانه فنلاندی که تالکین اثرش را با الهام از آن به رشته تحریر در آورده افسانه کالوالا نام دارد که برای نخستین‌بار و به‌طور رسمی در سال۱۸۸۸ به زبان انگلیسی منتشر شد. اگرچه تالکین هرگز موفق نشد کتاب «کولروو» را تمام کند اما درباره این اثر نوشته که این کتاب مقدمه‌یی برای نگارش یک فانتزی حماسی و خواندنی است. برخی از تالکین‌شناسان ازجمله وارلین فلگر درباره این اثر می‌گویند: تالکین با منثورکردن یک افسانه‌ قدیمی جذاب و بازنویسی داستان آن به سبک خودش اثری خواندنی و بی‌نظیر را به رشته تحریر درآورده است. اثری که متاسفانه موفق نشد آن را به سرانجام برساند.

نشر آمازون در خبرنامه خود زمان انتشار کتاب «داستان کولروو» را در انگلیس، بیست‌وهفتم آگوست و زمان انتشار آن را در ایالات متحده امریکا پنجم آوریل ۲۰۱۶ مشخص کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر