جریمه روزانه ۱۱۸هزار تومانی خارجی‌های غیرمجاز

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۲۱

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل بااشاره به افزایش جریمه به‌کارگیری نیروی کار غیرمجاز خارجی گفت: در سال۹۴ اگر کارفرمایی از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده کند روزانه ۱۱۸هزار و ۷۰۰تومان جریمه می‌شود. محمدتقی حسینی بااشاره به اجرای طرح ملی قانونمند کردن اشتغال اتباع خارجی ادامه داد: درراستای این طرح کارفرمایان در بخش‌های دولتی و خصوصی باید از کارگرانی استفاده کنند که کارت کار داشته باشند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل درخصوص جریمه کارفرمایان در صورت استفاده از نیروی کار خارجی اظهار داشت: در سال94 اگر کارفرمایی از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده کند روزانه 118هزار و 700تومان جریمه می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه به‌زودی شعب ویژه‌یی برای رسیدگی به تخلف کارفرمایی که از کارگر غیرمجاز استفاده می‌کنند با همکاری قوه قضاییه راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: بخشنامه‌یی درخصوص ممنوعیت استفاده از کارگران خارجی غیرمجاز وجود دارد. براساس این بخشنامه هیچ نهاد خصوصی و عمومی نمی‌تواند از کارگران غیرمجاز استفاده کند.

حسینی بااشاره به دستورالعمل کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی گفت: به‌کارگیری اتباع خارجی افغان در 16استان غربی و مرکزی ممنوع است. هدف از اجرای این برنامه مدیریت بهتر اتباع خارجی در این استان‌هاست.

لازم به ذکر است که میزان جریمه کارفرمایان به‌ازای به‌کارگیری نیروی غیرمجاز در سال گذشته روزانه 101هزار تومان بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر