بازرسان برای نظارت بر نرخ‌ سود به شعب بانک‌ها سرکشی می‌کنند

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۷۵۹

ضعف‌های نظام بانکی بیش از قوت اعلام می‌شود

گروه بانک و بیمه احسان شمشیری

مدیرعامل بانک سپه گفت: هرچند نظام بانکی کشور همچون سایر بخش‌های جامعه دارای ضعف و قوت است اما ضعف این بخش در حال حاضر بیش از قوت‌هایش در جامعه اعلام می‌شود. به گزارش «تعادل» سیدکامل تقوی‌نژاد مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اهمیت و نقش نظام بانکی در کشور، افزود: این بخش به دلیل حساسیتش از آسیب‌پذیری زیادی برخوردار است لذا اگر ضعف کوچکی در نظام بانکی وجود داشته باشد آثار آن نمودار می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه گفته می‌شود طرح‌ها و بنگاه‌های بزرگ برای تامین مالی باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنند اما همین بازار سرمایه نیز تحت تاثیر نظام بانکی بوده و بانک‌ها از این بازار حمایت می‌کنند.

مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر اهمیت ایمن‌سازی سیستم بانکی کشور از فساد و بهره‌گیری مناسب از منابع بانکی، گفت: بانک سپه تلاش دارد با بیش از 90سال سابقه ارائه خدمات خود را به اقشار مختلف جامعه ارتقا دهد.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به 2مانع اعمال نرخ‌های سود در برخی بانک‌ها و موسسات، گفت: بانک مرکزی برای نظارت بر اعمال نرخ‌های سود، به شعب بانک‌ها بازرس می‌فرستد.

سیدکامل تقوی‌نژاد یکی از علل اصلی عدم رعایت نرخ‌های سود مصوب توسط برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری را تلاش برای جذب سپرده بیشتر عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی قابل توجهی از منابع بانک‌ها در گذشته با نرخ‌های سود بالاتری تجهیز شده‌اند، نرخ تسهیلات 21درصد برای عقود مبادله‌یی و سود 24درصد عقود مشارکتی ممکن است به‌صرفه نباشد. وی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند، افزود: بانک مرکزی هم بازرسان خود را به شعب بانک‌ها اعزام می‌کند و هم از بازرسان بانک‌ها کمک می‌گیرد. مدیرعامل بانک سپه گفت: اجرای این مصوبه در جاهایی ضعف دارد اما بانک‌های بزرگ تلاش می‌کنند مصوبه را اجرا کنند. تقوی‌نژاد درخصوص پرداخت تسهیلات ازدواج اظهار داشت: در بانک سپه در سال گذشته 25هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است و امسال هم به محض اینکه بانک مرکزی حساب‌ها را باز کند، پرداخت خواهیم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر