ایجاد 19‌هزار شغل جدید با بهره‌برداری از طرح‌های ایمیدرو

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۷۱

مهر رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: با راه‌اندازی طرح‌های در دست اجرای ایمیدرو 19‌هزار و 400شغل جدید تا پایان دوره اول دولت یازدهم ایجاد می‌شود.

مهدی کرباسیان در گردهمایی مدیران ایمیدرو با تشریح فعالیت‌های یک سال گذشته سازمان توسعه، گفت: فعال کردن حوزه اکتشاف، به‌روز کردن راهبردهای سازمان و تعریف نقشه راه، بازنگری تمام طرح‌ها بر مبنای اطلاعات صحیح و واقعیت‌ها، به‌ثمر رساندن برخی طرح‌ها مانند طلای زرشوران و سیمان ونزوئلا از اهم فعالیت‌های یک سال گذشته است. وی همچنین فعال شدن حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و مذاکره با شرکت‌های معتبر خارجی برای مشارکت 51درصدی در اجرای طرح‌ها را از دیگر فعالیت‌های یک سال اخیر برشمرد و افزود: مذاکره با شرکت اسار هند و کویت استیل در بخش فولاد، همکاری با روسیه در بخش نفلین سینیت و عناصر نادر خاکی، تفاهم با قزاقستان در سه حوزه کاری بخش معدن ازجمله عملکرد یک سال اخیر است. رییس هیات عامل ایمیدرو از گشایش اعتبار طرح آلومینیوم جنوب تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: همچنین قرار است با مشارکت بانک‌ها و بخش خصوصی کشور، کارخانه فولاد چابهار به ظرفیت 5میلیون تن تاسیس شود. وی افزود: همچنین 7طرح فولاد استانی که مدت‌ها متوقف مانده بود، اکنون با مشارکت 65درصدی بخش خصوصی و 35درصدی ایمیدرو وارد مرحله اجرایی شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، واحد احیای برخی از این طرح‌ها در سه ماه نخست سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

کرباسیان ادامه داد: برخی شرکت‌های مهم تابعه ایمیدرو که قبلا در فهرست واگذاری‌ها قرار داشتند، در یک سال گذشته و با تلاش دولت یازدهم از فهرست واگذاری‌ها خارج شدند تا بتوانند به‌عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو ادامه فعالیت دهند. وی درباره جلوگیری از خام‌فروشی نیز اظهار داشت: برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی باید در صنایع پایین‌دستی سرمایه‌گذاری شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی را بخش معدن دانست و افزود: بخش معدن می‌تواند بازوی اقتصاد مقاومتی باشد، زیرا که صنایع پایین‌دستی آن اشتغالزاست و می‌تواند در شرایط فعلی کشور به رفع مشکل بیکاری کمک کند. وی تصریح کرد: هر یک دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن، ارزش افزوده بالایی دارد و می‌تواند اشتغال زیادی برای کشور به‌ویژه برای جوانان بومی در مناطق معدنی ایجاد کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر