درآمد تسعیر ارز جزو اموال دولت نیست

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۵۵

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه دولت نباید تسعیر نرخ ارز را یک نوع منبع مالی برای خود در نظر بگیرد، گفت: منابع ناشی از تسعیر ارز باید به حساب اندوخته بانکی مرکزی واریز شود.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا فولادگر، با اشاره به اینکه لایحه پیشنهادی دولت برای خروج از دولت در مرحله نخست مورد بررسی اجمالی قرار گرفت، افزود: در جلسه‌هایی که با حضور نمایندگان دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و بخش‌های خصوصی و نمایندگان دولت برگزار شد لایحه مورد ارزیابی و برخی از مفاد آن با اصلاحاتی همراه شد. وی با بیان اینکه البته برای تایید نهایی اصلاحات باید این موضوع در جلسه رسمی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی صورت گیرد، افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس ماده24 لایحه پیشنهادی دولت برای خروج از رکود است که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی افزود: به‌استناد این ماده، دولت می‌خواهد بخشی از بدهی خود به بانک مرکزی را از محل تسعیر نرخ ارز پرداخت کند این امر به اعتقاد نمایندگان تکرار اشتباه دولت گذشته است و نباید اجرا شود. بلکه باید معیار قانون تصویبی مجلس در سال گذشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر