روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۹۷

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام قرهی

آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت عالم پارسا و پرهیزگار مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ عبدالعلی قرهی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

درگذشت عالم پارسا و پرهیزگار مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ عبدالعلی قرهی را به ارادتمندان و بازماندگان ایشان به ویژه فرزند فاضل و بزرگوار ایشان جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسن قرهی تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم عمری را با طهارات و تقوا و خدمت به دین و علم گذرانیده و سال‌های طولانی در نجف و قم در کنار امام راحل عظیم‌الشأن، حضوری وفادارانه و صمیمی داشتند و یاد نیک ایشان همواره در خاطر اینجانب باقی است. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علّو درجه برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.

نامه مطهری به محسنی اژه‌یی درباره مهدی هاشمی ؛ ایسنا علی مطهری در نامه‌یی خطاب به معاون اول قوه قضاییه، به سخنان اخیر وی در مورد مهدی هاشمی واکنش نشان داده و تاکید کرده که هر اعتراضی نباید مصداق جرم و تضعیف قوه قضاییه تلقی شود. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در بخشی از نامه‌اش تاکید کرد: غرض از نگارش این نامه این است که هر اعتراضی را مصداق جرم یا تضعیف قوه قضاییه معرفی نکنیم بلکه کافی است توضیح لازم به مردم داده شود.

مهلت 2هفته‎ای دیوان عدالت اداری به سایت‌های فاقد مجوز ؛ تعادل سیدرمضان شجاعی‌کیاسری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیوان عدالت 2هفته‌ به سایت‎های فاقد مجوز فرصت داده شده که مجوز دریافت کنند و اگر خلاف آن اتفاق بیفتد، فیلتر خواهند شد. وی در نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران درخصوص پوشش خبری توافق هسته‌یی اظهار کرد: صداوسیما در مقابل توافقنامه و 1+5 موضع‎گیری دارد ولی وظیفه صدا وسیما این است که منصفانه اطلاع‌رسانی کند البته توافقنامه هم مخالف و هم موافق دارد اما صداو‌سیما باید بی‌طرف باشد.

رد توافق به اعتبار امریکا آسیب می‌زند ؛ ایسنا ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا خطاب به گروه‌های یهودی گفت که رد توافق هسته‌یی به اتحاد گروه 1+5 و اعتبار امریکا آسیب خواهد زد. وی در یک کنفرانس ویدیویی به میزبانی فدراسیون یهودیان شمال امریکا با تکیه بر ادعادی بی‌اساس غرب و امریکا مبنی‌بر تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌یی گفت: ما در تلاشیم تا همکاری امنیتی خود با اسراییل و متحدان عرب‌مان را افزایش دهیم. انجام این کار با اطمینان از اینکه ایران به سلاح هسته‌یی دست پیدا نخواهد کرد، یعنی حذف تهدید یک سلاح هسته‌یی به ما آزادی بیشتری برای اقدام می‌دهد.

حمایت 2سناتور دیگر از توافق هسته‌ای؛

ایلنا جون تستر سناتور دموکرات ایالت مونتانا و ال فرنکن سناتور دموکرات ایالت مینه‌سوتا حمایت خود را از توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 در کنار دیگر حامیان این توافق اعلام کردند. تستر گفت: پس از مطالعه توافق و مشاوره با شماری از متخصصان به وضوح مشخص شد که توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 بهترین گزینه موجود است. گفته می‌شود باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا برای پیروزی در برابر مخالفان توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 به حمایت ۳۴سناتور در کنگره نیاز دارد.

بودجه اضافه برای نظارت بر برجام ؛ ایسنا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست ویژه خود که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود به بررسی تامین منابع مالی و هزینه‌های نظارت بر پایبندی ایران به توافق هسته‌یی خواهد پرداخت. رویترز گزارش داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برآورد کرده است برای نظارت بر اجرای توافق هسته‌یی به ماهانه یک‌میلیون دلار بودجه بیشتر نیاز دارد.

حمایت هالیوودی‌ها از توافق هسته‌ای ؛ ایرنا نشریه هالیوود ریپورتر نوشت: ائتلافی از 98عضو برجسته جامعه یهودیان لس‌آنجلس که اغلب آنها از افراد سرشناس هالیوود نیز هستند، نامه سرگشاده‌یی را در حمایت از توافق جامع اتمی ایران و 6 قدرت جهانی امضا کرده‌اند. امضاکنندگان در ادامه این نامه هشدار می‌دهند آنگونه که بسیاری از قانونگذاران جمهوریخواه - و حتی سناتور دموکرات چاک شومر که یکی از متنفذترین صداهای یهودیان در کنگره محسوب می‌شود - نیز اعلام کردند که رد توافق هسته‌یی با ایران «اشتباهی غم‌انگیز» خواهد بود.

مذاکره روس‌ها در مورد سایت فردو ؛ فارس سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 روز گذشته در نشستی در همین زمینه حاضر شد تا به سوالات درباره توافق هسته‌یی ایران پاسخ دهد. وی پس از اعلام آمادگی جدی برای حضور روس‌ها در فردو، به راکتور آب‌سنگین اراک هم اشاره کرد و ضمن تاکید بر غیرروسی بودن سازه‌های این سایت ایرانی گفت: ما آماده شرکت در روند کار (روی راکتور اراک) هستیم ولی با توجه به اینکه اراک یک سازه روسی نیست، نقش محوری در بازطراحی این سایت باید از سوی دیگر کشورهای 1+5 تقبل شود و نه روسیه.

لبخند صمیمی ایران به دوستان منطقه خود؛ ایسنا محمدجواد ظریف در مصاحبه با روزنامه لبنانی السفیر گفت: به اعتقاد ما مساله هسته‌یی مساله‌یی حاشیه‌یی بود که حل و فصل شد، اما مساله واقعی و اساسی مربوط به این منطقه است. ما به همکاری و تلاش به نفع این منطقه و ملت‌های آن تمایل داریم. ظریف در پاسخ به این سوال که آیا دیپلماسی لبخند که تهران در مذاکره با غرب درباره پرونده هسته‌یی از آن استفاده می‌کرد، برای گفت‌وگو با عربستان‌سعودی هم مناسب است؟ گفت: ما از صمیم قلب برای دوستان‌مان در منطقه لبخند می‌زنیم.

واکنش افخم به سخنان اوباما؛ فارس مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص مصاحبه اخیر باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا و اظهارات وی درخصوص تغییر در سیاست و گذار در ایران، ضمن تکراری خواندن این اظهارات گفت: رییس‌جمهوری امریکا روندهای اصیل و واقعیت‌های قریب چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است. وی افزود: اقتدار و جایگاه ایران نه‌تنها متکی بر فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی است بلکه ایستادگی مردم ایران مقابل سلطه‌طلبی و تهدید و حمایت اصولی از ملت‌های مظلوم از علل مهم آن است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر