سر خط انرژی

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۸۵

شانا ساسان کاظمی‌نژاد مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌ها در شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به ماده ٨ ضوابط اجرایی بودجه سال ٩٤ اظهار کرد: شرکت‌های دولتی می‌توانند یک درصد بودجه خود را صرف امور بهینه‌سازی و محیط‌زیست کنند که براساس محاسبه‌های این شرکت، می‌توان حدود ١٧ میلیون دلار در سطح شرکت‌های زیرمجموعه نفت از منابع داخلی و حدود ٢٢٠میلیون دلار از مجموع منابع داخلی و سایر منابع برای این منظور برنامه‌ریزی کرد.

ایرنا یک مقام وابسته به دولت هند اعلام کرد: پالایشگاه‌های نفتی هند برای پرداخت بدهی خود به ایران آماده می‌شوند. این مقام دولتی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: دولت هند به پالایشگاه‌های نفتی این کشور برای پرداخت 4/ 1میلیارد دلار بدهی به ایران چراغ سبز داده است. وی خاطرنشان کرد: راجیو مهریشی، معاون وزیر اقتصاد هند در ماه جاری از شرکت‌های نفتی هند درخواست کرده است که برای پرداخت 2قسط 700میلیون دلاری بدهی نفتی به ایران آماده شوند.

آژانس خبری انرژی بارناباس‌گان تحلیلگر بانک «او.سی. بی. سی سنگاپور» در مصاحبه‌یی با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» به بررسی بازار نفت پرداخت و پیش‌بینی کرد عرضه بیش از تقاضا در بازار جهانی، به‌طور مداوم فشار بیشتری روی قیمت نفت اعمال کند. وی اظهار کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان اصلی نفت (از امریکا گرفته تا اوپک) بیش از تقاضای بازار، نفت عرضه کرده‌اند و اگر همین روند ادامه یابد، فشار مضاعفی بر پایین ‌رفتن قیمت نفت وارد می‌شود و تعجبی ندارد اگر قیمت نفت به زیر ۴۰ دلار در هر بشکه نیز برسد.

پاون میزان بارش‌ها در 19 استان کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و عقربه بارش‌ها همچنان منفی است. از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته، حجم بارش‌های استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان‌جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه‌و بویراحمد، گلستان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و همدان درمقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

فارس مدیرعامل شرکت توزیع برق نواحی استان تهران گفت: با شرایط جدید کشور و لغو تحریم‌ها، صنعت برق وارد دنیای جدیدی می‌شود که توسعه دانش و تکنولوژی را بیش از پیش می‌طلبد. سیدعلی بربند درنشست مشترک معاونت فناوری‌های انرژی مرکز همکاری‌های فناوری ریاست‌جمهوری و شرکت توزیع برق استان تهران در سخنانی افق راه آینده شرکت تا سال 2030 را به تفصیل بیان کرد و گفت: با شرایط جدید کشور و لغو تحریم‌ها، صنعت برق وارد دنیای جدیدی می‌شود که توسعه دانش و تکنولوژی را بیش از پیش می‌طلبد.

آنا اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران اعلام کرد که طرح فاضلاب تهران در مناطق بنا بر اولویت تعریف‌شده در حال پیگیری و اجراست. به گفته او زمان پایان یافتن پروژه‌های این طرح نیز به تحقق منابع مالی تعریف‌شده و ارائه مجوزهای درون‌شهری از سوی شهرداری، راهنمایی و رانندگی و سازمان‌های دیگر بستگی دارد.

فارس یک شرکت صهیونیستی اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، ایران حجمی معادل 50 میلیون بشکه نفت را در کشتی‌ها و نفتکش‌های خود در خلیج‌فارس ذخیره کرده است، این در حالی است که مسوولان نفتی کشور ذخیره میعانات را تایید کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین معماهایی که بازار نفت با آن روبه‌روست، حجم نفت انبار شده در آب‌ها توسط ایران است.

ایلنا فریدون اسعدی کارشناس انرژی با اشاره به کوتاهی‌های دولت گذشته در بهره‌برداری از نفت و گاز میادین مشترک که منجر به امتیازگیری کشورهای همسایه و رقیب شد، ابراز امیدواری کرد که بر اساس توافق حاصل شده و قراردادهای جدید نفتی بتوانیم خسارات وارده را جبران کنیم. وی گفت: برخی قیمت نفت را تا 20 تا 30دلار هم مطرح کرده‌اند ولی البدری دبیرکل اوپک پیش‌بینی کرده با توجه به اینکه قیمت نفت کاهش پیدا کرده و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این حوزه انجام نمی‌شود قیمت نفت خام تا 200 دلار هم افزایش پیدا کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر