اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۷۷

شهردار ساری:

ساری را به رنگین کمانی از زیبایی‌ها تبدیل می‌کنیم

مهدی عبوری، شهردار ساری پس از بازدید از فاز دوم و سوم میدان ابن شهرآشوب تاکید کرد: از منظر زیبایی و جذب توریسم این میدان هم‌تراز با چند میدان مهم همچون نقش جهان اصفهان خواهد شد.

بنا به گزارش مرکز امور رسانه شهرداری ساری عبوری ضمن بیان این مطلب که پس از اتمام این پروژه و احداث پیاده‌راه سنگی در حد فاصل دو میدان ابن شهرآشوب و ساعت این پیاده‌راه در صدر مراکز گردشگری ایران قرار می‌گیرد، گفت: برای هر چه زیباتر شدن پیرامون میدان ساعت نیز طرح‌هایی داریم که با اجرای آن از تمام ایران برای تماشای محدوده میدان ابن شهرآشوب تا ساعت به ساری سفر می‌کنند.

وی آنگاه بازسازی میدان شهدا و میدان امام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: طرح میدان شهدا آماده است و اجرای آن به زودی آغاز می‌شود اما برای میدان امام از طراحان بزرگ کشور، طرح‌هایی دریافت کردیم که پس از انتخاب بهترین آنها؛ این میدان نیز به شکل با شکوهی بازسازی خواهد شد.

شهردار شهر6 هزار ساله ساری در ادامه با بیان اینکه اگر یزد به شهر بادگیرها، اصفهان به شهر مناره‌ها و شیراز به شهر دروازه قرآن شهرت پیدا کرده است، ساری نیز به شهر رنگین‌کمان زیبایی‌ها شهرت خواهد یافت، افزود: از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ساری هم توسعه یافته است و هم شاهد احداث بناهایی برای جذب توریسم هستند.

اما در این میان مناطقی ایجاد می‌شوند که ساری را در نگاه گردشگران به رنگین‌کمانی از زیبایی‌ها مبدل می‌کند.

شهردار ساری در بخش دیگری از این مصاحبه به طرح‌هایی که برای مناسب‌سازی ترافیک اجرا شده یا خواهند شد پرداخت و افزود: یکی از فاکتورهای لازم برای شهری که به سمت گردشگرپذیر شدن پیش می‌رود، ترافیک مناسب است که خوشبختانه طی سه سال اخیر در این پیوند اقدامات مهمی انجام دادیم اما باز هم برنامه‌هایی داریم که احداث زیرگذر میدان فرح‌آباد و میدان شهبند از جمله آنهاست.

البته در بحث فرهنگ هم باید کار کنیم چون شهری که قطب گردشگری می‌شود باید تعامل شایسته با گردشگران و هم سنگ با فرهنگ شهروندی و شهرنشینی بالا برود.

عبوری در پایان خاطرنشان کرد با تبدیل ساری به قطب گردشگری اقتصاد شهر و استان متحول شده و بازار کار به ‌شدت رونق می‌گیرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل:

شورای انتظامی نظام مهندسی با تخلفات به جد برخورد می‌کند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان به جد با تخلفات حرفه‌یی و انضباطی مهندسان و کاردان‌های فنی برخورد می‌کند.

به گزارش فارس، فرید صالحی در جلسه معارفه عضو جدید شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: رسیدگی به شکایات افراد حقیقی و حقوقی درخصوص تخلفات حرفه‌یی انضباطی و کاردان‌های فنی براساس ماده 18 قانون نظام مهندسی ساختمان بخشی از وظایف شورای انتظامی به عنوان یکی از ارکان اصلی این سازمان است.

وی دلیل انتخاب نادر فرزانه را اشراف به قوانین و داشتن مسوولیت‌های متعدد و مرتبط ازجمله هیات ‌مدیره دور پنجم اعلام کرد. رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل استقلال رأی و صاحب ‌نظر بودن به همراه پاک‌دستی و عزت نفس را از دیگر دلایل انتخاب نادر فرزانه به این سمت عنوان کرد.

گفتنی است، در این جلسه نادر فرزانه با کسب اکثریت آرا به عنوان عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان اردبیل انتخاب شد تا فعالیت خود را در این حوزه انجام دهد.

درحال حاضر نادر فرزانه، عضو سابق شورای شهر اردبیل به عنوان رییس کمیسیون کارشناسان رسمی سازمان ماده 27 است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرکز بهداشتی درمانی تلمادره دیدن کرد

دکتر قاسم جان‌بابایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بازدیدی سرزده وارد مرکز بهداشتی درمانی تلمادره شد و روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی را در این منطقه مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدید از بخش‌های مختلف مرکز بهداشتی درمانی تلمادره بازدید و با پزشک و کارمندان این مرکز تبادل نظر کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلاتشان آشنا شد.

همچنین دکتر جان‌بابایی از محل دفن زباله‌های شهرستان ساری در منطقه تلمادره بازدید کرد.

گفتنی است در این بازدید دکتر اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه و دکتر رضایی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر برزگر رییس مرکز بهداشت ساری، دکتر اویس معاون اجرای رییس مرکز بهداشت استان و دکتر سلطان تویه مشاور رییس دانشگاه و رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر جان‌بابایی را همراهی کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر